Tiguanu se ve světě prodalo už 2,64 miliónu kusů, takže auto je to opravdu úspěšné a pro značku důležité. Nová generace tak dostala všechno, na co si mohla jen pomyslet. Tak například jde o první SUV, které je postavené na platformě MQB, tedy na stejné, na jaké jezdí třeba Škoda Octavia.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Volkswagen Tiguan II

Zdroj: Volkswagen

Karoserie je delší o 60 mm (celkem 4486 mm), širší o 30 mm (1839 mm) a nižší o 33 mm (1632 mm). Rozvor je 2681 mm, což je o 77 mm víc, než má současná generace. Postupně by se měla objevit i prodloužená varianta, pravděpodobně i se sedmi sedačkami. Ta by ale měla být jen pro některé trhy. Pětimístná verze má kufr o velikosti 615 litrů (o 145 l více). Také prostor v kabině se zvětšil – třeba na zadních sedadlech je o 29 mm více místa na kolena.

Volkswagen Tiguan II

Volkswagen Tiguan II

FOTO: Volkswagen

Auto má zcela nový design, který sice lehce kopíruje passat, ale jinak je silně svébytný. I když vůz vypadá mohutněji, má nižší aerodynamický odpor. Vždyť koeficient aerodynamického odporu je jen 0,32.

Automobil dostal také novou přístrojovou desku s digitálním přístrojovým štítem. Samozřejmě tu nechybí všechny bezpečnostní vymoženosti, jaké jsme dnes zvyklí vídat u všech automobilek. Navíc je tu ale head-up displej (poprvé u SUV VW) nebo speciální systém Emergency Assist, který rozpozná, že řidič nereaguje, a sám zastaví.

Volkswagen Tiguan II

Volkswagen Tiguan II

FOTO: Volkswagen

V motorové paletě se nekoná žádné překvapení. Základem jsou benzínové jednotky 1.4 TSI (92 a 110 kW), výš je 1.8 TSI (132 kW) a nejsilnější benzínový agregát je 2.0 TSI (162 kW). U naftových jednotek postupuje výkony od 85 přes 110 a 140 kW až na 176 kW u motoru Bi-TDI.

Čtyřkolka bude

Pohon jen předních kol mají mít jen nejslabší verze. Silnější budou mít v nabídce i čtyřkolku. Ty nabídnou i vyšší světlou výšku (místo 189 celých 200 mm). S terénním paketem pak i možnost výběru ze čtyř režimů jízdy – offroad, offroad individual, snow a onroad. Zajímavé je, že Tiguan dokáže v nejsilnější specifikaci utáhnout přívěs o hmotnosti až 2500 tun.

Hybrid jako koncept

Zároveň se sériovým vozem se na Frankfurtu představuje i koncept plug-in hybridního modelu. Na nabité akumulátory dokáže auto ujet jen v elektrickém módu až 50 km. Na střeše jsou ovšem solární panely, které by měly dobíjet akumulátory tak, že ročně by jim měly dát energii až na 1000 km. Samozřejmě že záleží na slunečných dnech, v Německu by to prý měla být asi polovina.

Volkswagen Tiguan GTE concept

Koncept Volkswagenu Tiguan GTE

FOTO: Volkswagen

Volkswagen Tiguan GTE concept

Koncept Volkswagenu Tiguan GTE

FOTO: Volkswagen

Motor je klasická přeplňovaná čtrnáctistovka se 115 kW. Akumulátory jsou Li-On. Maximální rychlost je taková trochu sporná. Jen na elektřinu může jet až 130 km/h, ale je tu i režim pouze se spalovacím motorem, nebo dokonce se spoluprací s elektromotorem. Posledně jmenovaná varianta (boosting) zvládne zrychlit na stovku za 8,1 sekundy a maximálka je 200 km/h.

Volkswagen Tiguan GTE concept

Koncept Volkswagenu Tiguan GTE

FOTO: Volkswagen