Ostrou verzi poznáte na první pohled podle obrovského zadního křídla, vytažených blatníků i přepracované přední masky. Uvnitř jsou pak skořepinová sedadla. Pod kapotou modelu Civic Type R buší nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním.  Maximální výkon dosahuje 228 kW (310 k) při 6 500 ot/min a maximální točivý moment má hodnotu 400 Nm (při 2 500 otáčkách).

Motor se dle Hondy nechá vytočit do sedmi tisíc otáček, spotřebu paliva automobilka neuvedla. Zrychlení 0-100 km/h je otázkou 5,7 sekundy, nový Type-R se rozjede až na 270 km/h.

Honda Civic Type R (2015)

Honda Civic Type R (2015)

FOTO: Honda

Ostrý civic má poháněnou přední nápravu, převodovka je samozřejmě manuální a má šest rychlostních stupňů. Novinkou je režim +R, který o třicet procent zvyšuje tuhost adaptivních tlumičů a zvyšuje i účinek elektrického posilovače řízení.

O zpomalování se starají brzdy Brembo. Čtyřpístkové třmeny kotoučových brzd na přední nápravě mají kotouče o průměru 350 mm. Vpředu je použita náprava s oddělenou těhlicí, která snižuje tahání volantu při větší zátěži (stejné řešení má i „ostrý” Renault Mégane). Kola jsou standardně devatenáctipalcová, pneumatiky mají rozměr 235/35 R19 (výrobce ani typ zatím Honda neuvedla).

Honda Civic Type R (2015)

Honda Civic Type R (2015)

FOTO: Honda

Honda Civic Type R (2015)

Honda Civic Type R (2015)

FOTO: Honda

Model Type R je k dispozici v pěti barvách, prodej bude zahájen letos v létě. Prodejní ceny zatím automobilka nesdělila.