Proti předchozí generaci M3 přijde nový model o osmiválcový motor. Na výkonu to ale znát nebude, protože původní hodnoty 420 k a 400 Nm BMW nahradí těmito čísly – 430 koní a „více než“ 500 Nm točivého momentu. Ten bude navíc dostupný v širším spektru otáček, což ještě zlepší dynamiku jízdy.

Řadový šestiválec bude mít třílitrový zdvihový objem, pomáhat mu bude dvojice turbodmychadel.

Hmotnost klesla pod 1500 kilogramů, což je podstatný rozdíl. Kupříkladu kupé vážilo v minulé generaci M3 1655 kg. Kromě dvouspojkového sedmistupňového automatu bude k dispozici i šestistupňová přímo řazená převodovka. Posilovač bude elektromechanický, hydraulického už se pro M3 asi nikdy nedočkáme.

Zatím první pohled do interiéru budoucí BMW M3 (sedan), respektive M4 (kupé)

Zatím první pohled do interiéru budoucího modelu BMW M3.

FOTO: BMW

Kovaná kola mají rozměr devatenáct palců, poháněna je samozřejmě zadní náprava. V základní výbavě nebude chybět samosvorný diferenciál.

Na první fotografie si budeme muset ještě počkat, mnohé ale naznačuje studie z kalifornského Pebble Beach. [celá zpráva]

Obě verze se představí najednou, což bude poprvé v historii tohoto ikonického modelu. Stane se tak v lednu na detroitském autosalonu. Dojmy z minulé generace M3 najdete v našem dřívějším testu. [celá zpráva]

BMW M4 Coupe (koncept, 2013)

BMW M4 Coupe (koncept, 2013)

FOTO: BMW