Hlavní obsah

Škoda zveřejnila cenu rapidu, základem je tříválec

Právo, Novinky, Martin Žemlička, Radek Plavecký

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

U příležitosti světové premiéry na pařížském autosalonu odtajnila Škoda cenu nového modelu Rapid. Základem je tříválec (1.2 MPI, 55 kW), za který mladoboleslavští chtějí 289 900 korun. Verze 1.2 TSI (63 kW) je o deset tisíc korun dražší.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Škoda Rapid na koncernovém večírku (26. září 2012). V Paříži má světovou premiéru.

Článek

Škoda bude pro rapid nabízet tři výbavové stupně – Active, Ambition a Elegance. Výbava Active má šest airbagů, centrální zamykání (bez dálkového ovládání), výškově nastavitelné sedadlo řidiče, 2x Isofix na zadních sedadlech, elektrické stahování předních oken a přípravu na originální Škoda rádio (4 reproduktory). Při koupi do konce roku lze získat klimatizaci a tónovaná skla zdarma.

V základu jsou plechová kola s průměrem 14 palců. Nárazníky jsou u nejlevnější výbavy lakované v barvě vozu, vnější zpětná zrcátka a kliky už nikoliv. Připlácet u Active musíte za zadní stěrač (2700 korun), plnohodnotné rezervní kolo stojí 1200 korun (v základu je bez příplatku sada na opravu pneumatik). Metalické barvy stojí 11 tisíc, žlutá Sprint je za 6000 korun.

Foto: Radek Plavecký , Právo

Škoda Rapid na koncernovém večírku (26. září 2012)

„Rapid je na první pohled elegantní kompaktní rodinný vůz, ale jakmile přijde na objem kufru, ať už 550 l v základním uspořádání, nebo ještě více po sklopení zadních opěradel, nabízí se porovnání s vozy typu kombi. Jsme si jisti, že tento model právě v Evropě přinese citelné oživení do svého segmentu,“ uvedl předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland. „Tento vůz bude po řadě Octavia naším druhým nejprodávanějším modelem,“ předpokládá Vahland.

V nabídce pět motorizací

Vybírat lze z pěti motorizací, které mají výkon mezi 55 až 90 kW, neboli 75 až 122 koňskými silami. Základem je tříválec 1.2 MPI (upravený motor 1.2 HTP) s výkonem 55 kW. Lepší volbou je připlatit si deset tisíc korun za 1.2 TSI (63 kW), tj. dvanáctistovku s přeplňováním turbodmychadlem. Motor je výtečně pružný, maximum točivého momentu (160 Nm) je dostupné mezi 1500 až 3500 otáčkami.

Základem je tříválec (1.2 MPI, 55 kW), který stojí 289 900 korun. Verze 1.2 TSI (63 kW) je o deset tisíc korun dražší. Silnější verze 1.2 TSI s výkonem 77 kW a šestistupňovou manuální převodovkou má v ceníku zapsánu cifru 324 900 korun.

Nejsilnější motor 1.4 TSI (90 kW), který dostanete výhradně s automatickou převodovkou a výbavou Ambition nebo Elegance, stojí 424 900 korun, respektive 459 900 korun v nejvyšší výbavě (tato verze je z ceníku nejdražší).

Foto: maž, Novinky

Interiér rapidu je jednodušší, což někdy není na škodu.

Zájemce o diesely uspokojí jediný motor – 1.6 TDI (77 kW), který má v základní verzi Active cenovku 384 900 korun.

Rapid vyplňuje v aktuální modelové paletě české automobilky mezeru mezi menším modelem Fabia a větším vozem Octavia, je tedy doma v objemově silném segmentu kompaktních vozů. Tento segment dnes představuje zhruba 36 procent světového automobilového trhu,“ uvedl mluvčí firmy Jozef Baláž.

Po říjnovém zahájení prodeje na evropských trzích bude v roce 2013 následovat speciální verze pro zákazníky v Číně, která se v této zemi bude také vyrábět. Na začátku roku 2014 se navíc plánuje i výroba modelu Rapid pro ruský trh v závodě koncernu Volkswagen v Kaluze, přitom už od loňska se vyrábí verze v Indii.

Reklama

Související témata:

Související články

Prvních 200 kilometrů za volantem Škody Rapid

Dálnice z Vídně, jízda hlavním městem Slovenska i nedaleké okresní silnice protínající slovenské dědiny. Takový byl program novinářské prezentace, na které...

Výběr článků

Načítám