Vnější vzhled do velké míry kopíruje linie osmé generace, změny jsou patrné na první pohled – jiný přední nárazník, odlišně tvarované světlomety, mlhovky už nejsou trojúhelníkové, ale kulaté. Změny jsou patrné i na zadních partiích. V nižší střední třídě jde z hlediska designu o jednoho z nejoriginálnějších zástupců. Nové je také uspořádání zadních brzdových a směrových světel a barvy karoserie (je jich celkem devět, tři jsou nové).

Hmotnost vozu s rozměry 4285 x 1770 x 1472 mm činí od 1181 (motor 1,4) po 1363 kilogramů u turbodieselového agregátu, což je méně než u stávajícího modelu. Rozvor náprav je 2605 mm a světlá výška činí 150 mm. Kufr nabídne 477 litrů a 1210 litrů při sklopení zadní sedaček.

V interiéru je nový barevný TFT displej s rozlišením až 800x480 pixelů; Honda v interiéru použila nové, kvalitnější materiály, jiný je i volant (ve vyšších výbavách potažený hladkou kůží). Dražší výbavy mají také nové modré osvětlení dveří.

Nový civic je nabízen se třemi motory: benzínovými motory 1,4 a 1,8 a dieselovým motorem 2,2. Všechny motory mají proměnlivé časování a zdvih ventilů a jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, mají start/stop systém a asistenta pro rozjezd do kopce. Osmnáctistovka může být spojena s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Upravené motory mají zvýšený výkon a sníženou spotřebu paliva - u motoru 2.2 i-DTEC se podařilo snížit apetit o bezmála 20 procent, u motoru 1.8 i-VTEC je pokles 10 procent.

Přehled nabízených motorizací
Dieselový motor i-DTEC se zdvihovým objemem 2,2 litru, výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 350 Nm. Kombinovaná spotřeba paliva: 5,4 l / 100 km.
Benzínový motor i-VTEC se zdvihovým objemem 1,8 litru, výkonem 104 kW (142 k) při 6500 ot./min. a s točivým momentem 174 Nm při 4300 ot./min. Kombinovaná spotřeba paliva: 5,8 / 100 km.
Benzínový motor i-VTEC se zdvihovým objemem 1,4 litru, výkonem 73 kW (100 k) a s točivým momentem 127 Nm při 4 800 ot./min. Kombinovaná spotřeba paliva: 4,2 / 100 km.

Na podvozku se toho moc nezměnilo, stále má zadní nápravu s vlečenými rameny a torzní zkrutnou příčkou. Jízdní vlastnosti měl civic i přes absenci zadního víceprvkového zavěšení velmi dobré, předpokládáme, že tomu tak bude i nyní.

Prodej nového modelu, který si v nižší střední třídě konkuruje například s golfem či focusem, bude zahájen počátkem roku 2012. Ceny se patrně nebudou lišit od stávající generace, nejlevnější civic je v Česku k mání od 399 900 korun za verzi poháněnou stokoňovou čtrnáctistovkou.