Hlavní obsah

Devátá generace Hondy Civic v detailním pohledu

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Devátá generace Hondy Civic se sice představila už v září na frankfurtském autosalonu, až nyní ale automobilka odkryla všechny důležité technické detaily. Nový civic se začne prodávat počátkem příštího roku, prodejní ceny zatím nebyly oznámeny.

Článek

Vnější vzhled do velké míry kopíruje linie osmé generace, změny jsou patrné na první pohled – jiný přední nárazník, odlišně tvarované světlomety, mlhovky už nejsou trojúhelníkové, ale kulaté. Změny jsou patrné i na zadních partiích. V nižší střední třídě jde z hlediska designu o jednoho z nejoriginálnějších zástupců. Nové je také uspořádání zadních brzdových a směrových světel a barvy karoserie (je jich celkem devět, tři jsou nové).

Hmotnost vozu s rozměry 4285 x 1770 x 1472 mm činí od 1181 (motor 1,4) po 1363 kilogramů u turbodieselového agregátu, což je méně než u stávajícího modelu. Rozvor náprav je 2605 mm a světlá výška činí 150 mm. Kufr nabídne 477 litrů a 1210 litrů při sklopení zadní sedaček.

V interiéru je nový barevný TFT displej s rozlišením až 800x480 pixelů; Honda v interiéru použila nové, kvalitnější materiály, jiný je i volant (ve vyšších výbavách potažený hladkou kůží). Dražší výbavy mají také nové modré osvětlení dveří.

Nový civic je nabízen se třemi motory: benzínovými motory 1,4 a 1,8 a dieselovým motorem 2,2. Všechny motory mají proměnlivé časování a zdvih ventilů a jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, mají start/stop systém a asistenta pro rozjezd do kopce. Osmnáctistovka může být spojena s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Upravené motory mají zvýšený výkon a sníženou spotřebu paliva - u motoru 2.2 i-DTEC se podařilo snížit apetit o bezmála 20 procent, u motoru 1.8 i-VTEC je pokles 10 procent.

Přehled nabízených motorizací
Dieselový motor i-DTEC se zdvihovým objemem 2,2 litru, výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 350 Nm. Kombinovaná spotřeba paliva: 5,4 l / 100 km.
Benzínový motor i-VTEC se zdvihovým objemem 1,8 litru, výkonem 104 kW (142 k) při 6500 ot./min. a s točivým momentem 174 Nm při 4300 ot./min. Kombinovaná spotřeba paliva: 5,8 / 100 km.
Benzínový motor i-VTEC se zdvihovým objemem 1,4 litru, výkonem 73 kW (100 k) a s točivým momentem 127 Nm při 4 800 ot./min. Kombinovaná spotřeba paliva: 4,2 / 100 km.

Na podvozku se toho moc nezměnilo, stále má zadní nápravu s vlečenými rameny a torzní zkrutnou příčkou. Jízdní vlastnosti měl civic i přes absenci zadního víceprvkového zavěšení velmi dobré, předpokládáme, že tomu tak bude i nyní.

Prodej nového modelu, který si v nižší střední třídě konkuruje například s golfem či focusem, bude zahájen počátkem roku 2012. Ceny se patrně nebudou lišit od stávající generace, nejlevnější civic je v Česku k mání od 399 900 korun za verzi poháněnou stokoňovou čtrnáctistovkou.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám