Proto vznikl projekt Jsmekrasne.cz, který chce inspirovat ženy ke změně svého, často nepřiměřeně kritického, hodnocení. „Člověk si musí uvědomit, kdo je, a být na to hrdý. Pokud máme rádi sebe sama po fyzické i psychické stránce, pak jsme zdravě sebevědomí. Když jsme naopak nespokojeni a hodnotíme se kriticky, hromadí se v nás negativní emoce a stres, který má zásadní dopad i na naše zdraví,“ upozorňuje psycholožka a koučka Mgr. Jitka Nesnídalová a nabádá ženy k vnímání vlastní krásy.

Je opravdu důležité, aby se ženy naučily sebe samy chválit. S tím mají Češky všeobecně největší problém.

„Často je to kvůli tomu, jaké vzorce si nesou z dětství, kvůli společenským vlivům, ale i tlaku, který na sebe vyvíjejí samy. Vhodným řešením je technika tzv. afirmací (pozitivních tvrzení) neboli malých každodenních činností, jež posílí naši sebedůvěru. Pomůže například, když si žena nahlas každé ráno upřímně řekne, že jí to sluší,“ radí  Mgr. Nesnídalová, která se specializuje právě na oblast sebevědomí.

Jak získat sebedůvěru? 

1. Naučte se upřímně pochválit!

Většina žen sebe sama podceňuje, nezná své silné stránky a neumí si užít ocenění od sebe ani od druhých. Nepovažujte za automatické a samozřejmé vše, co umíte nebo zvládáte! Naučte se pochválit sama sebe a oslavujte i ty nejmenší úspěchy. Sepište si každý večer seznam věcí, které se vám povedly a za něž jste vděčná. Navíc, budete-li upřímně chválit ostatní, chvála se vám bude vracet jako bumerang.

2. Každodenní afirmace

Afirmace neboli pozitivní tvrzení je technika, která vám při každodenním využívání pomůže nejen získat sebedůvěru, ale i posunout se kupředu a docílit tak životní spokojenosti. Začněte maličkostmi jako usmívat se na sebe v zrcadle místo negativních povzdechů, jaké kruhy pod očima nebo kolik kilo navíc máte. Naopak si řekněte nahlas: „Dnes mi to sluší!“ Nalepte si na zrcadlo lístečky s pozitivními sděleními „Jsem jedinečná“ nebo „Dnes vypadám skvěle“. Sepište seznam pěti věcí, které na sobě oceňujete.

 3. Mějte se ráda

Pokud má žena ráda sama sebe, pak i její sebevědomí je zdravé. Nezaměřujte se na to, co si o vás myslí ostatní nebo okolí. Důvěřujte sama v sebe, nestyďte se za své názory, za svoji osobnost, ale naopak si užívejte toho, kým jste. Pokud se přijmete taková, jaká jste, a naučíte se mít ráda sebe sama, uděláte první krok k životní spokojenosti.

4. Nekritizujte 

Přestaňte se kritizovat. Nekritizujte ani druhé a nebojte se jejich kritiky. Chovejte se k ostatním tak, jak byste si přála, aby se chovali k vám. Kritika nás při nedostatečném sebevědomí brzdí, ocenění naopak posouvá k rozvoji.

5. Zastavte se a buďte pozitivní

Nikam se nehoňte. Vše už je tady, uvnitř vás. Pochopte, že nejcennější okamžik je teď a tady. Nešťourejte se v minulosti a nemějte strach z budoucnosti. Zabývejte se jen činnostmi, které uspokojí vaše osobní potřeby a zájmy. Užívejte si každý den, soustřeďte se na to, co je příjemné a co vám jde. Hektický život a z něj pramenící stres působí nepříznivě na psychiku i tělo. Pozitivní emoce jsou ale druhá strana mince – vašemu tělu a psychice prospívají. Napřimují záda, dodávají životní energii, a tedy i sebedůvěru.