Míru transparentnosti hodnotí organizace na základě 13 kritérií, přičemž vychází z informací, které kandidáti uvádějí na webových stránkách nebo sociálních sítích, případně z odpovědí na přímé dotazy TIC. Sleduje se také způsob komunikace jednotlivých kandidátů s veřejností.

"V rámci projektu bude TIC průběžně zpracovávat odhady skutečných nákladů na pořádání volebních akcí, na inzerci v médiích a na billboardech," uvedla Ondráčka. Tyto odhady pak bude porovnávat s reálnými příjmy a výdaji uchazečů až do samotných voleb. Aktualizované hodnocení kandidátů bude dostupné na www.transparentnivolby.cz.

Při sledování nákladů na volební kampaně jednotlivých kandidátů výrazně pomáhá zákonná povinnost zřídit transparentní účet. "Účty sice nemohou poskytnout kompletní obrázek a odpověď na otázku financování kampaně, ale je to minimálně dobrý začátek, jak donutit politiky skládat účty voličům a široké veřejnosti," podotkl k tomu Petr Vymětal z katedry politologie VŠE v Praze a člen TIC.

Žebříček transparentnosti prezidentských kampaní podle Transparency International (v procentech):
 1.Jan Fischer
93
 2.Karel Schwarzenberg83
 3.Zuzana Roithová
68
 4.Jiří Dienstbier
53
 5.Miloš Zeman
52
 6.Přemysl Sobotka
49
 7.Táňa Fischerová
37
 8.Vladimír Dlouhý
34
 9.Vladimír Franz
28
 10.Jana Bobošíková
21
 11.Tomio Okamura
12