Hlavní obsah
Jaroslav Dušek je tradičním hostem Týdne kultury na Valašsku, jeho představení bývají vyprodána. Foto: archiv Resortu Valachy

S náladou si poradí i některé potraviny

Pokud nás občas trápí lehká deprese, bezdůvodný strach, případně poruchy spánku, nemusí být jediným řešením léky. Zkusme se zamyslet třeba nad tím, zda jíme dost zakysaných mléčných výrobků, vajíček a kuřecího nebo krůtího masa. Nebo také sóji, ovesných vloček, případně dýňových a slunečnicových semínek.

Jaroslav Dušek je tradičním hostem Týdne kultury na Valašsku, jeho představení bývají vyprodána. Foto: archiv Resortu Valachy
S náladou si poradí i některé potraviny

Obsahují totiž - kromě jiného - aminokyselinu tryptofan. Její nedostatek může vyvolat právě zmíněné potíže.

Tryptofan je nejen výchozí složkou pro tvorbu mozkového přenašeče serotoninu, který přináší pohodu a dobrou náladu, ale dodá tělu i melatonin. Ten je zase nezbytný pro zajištění kvalitního spánku, biorytmů a duševní rovnováhy.

Tryptofan nám může pomoci i v tom, abychom se zbavili vnitřního napětí, neklidu nebo úzkosti. Někdy dokáže mírnit abstinenční příznaky při odvykání kouření, alkoholu a jiných závislostech, jako je třeba chronické přejídání.

S konzumací masa a vůbec živočišných proteinů to však nesmíme přehánět Jinak v těle vzniká nežádoucí toxický odpad a současně se zhoršuje dostupnost samotného tryptofanu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků