Hlavní obsah

Předvánoční výzva Hanky Dvorské: Udělejte si i z obyčejné procházky fitness aktivitu

Pohyb je velmi důležitý nejen kvůli fyzičce a hubnutí, ale také kvůli posílení imunity a psychické stránce. K tomu, abychom se hýbali, přitom nepotřebujeme žádné speciální věci, stačí, když na maximum využijeme pravidelnou, byť krátkou zdravotní procházku. Cvičitelka a kaskadérka Hanka Dvorská si pro vás připravila hned několik rad a tipů, během nichž se pořádně zahřejete a přitom i zpevníte celé tělo. Zapojte se s námi do její předvánoční výzvy!

Předvánoční výzva Hanky Dvorské: Udělejte si i z obyčejné procházky fitness aktivitu

Neustále trávení času doma kvůli covidovým opatřením moc nepřidává našemu tělu a životosprávě. Se zavřenými fitness centry a ostatními sportovišti přitom mnozí přestali i cvičit a jak říká Hanka Dvorská – zarůstají do křesel. Přitom cvičit se dá jednoduše, ale účinně třeba během procházky.

„Víme, že pohyb je zdravý, pohyb je život a deset z deseti lékařů vám to potvrdí,“ říká s elánem sobě vlastním Hanka Dvorská.

Je proto vhodné a žádoucí vyrazit ven i v tomto počasí. Určitě se hodí vzít si pořádné sportovní boty a oblečení, abychom se cítili komfortně.

„Pojďme si udělat takový plán do Vánoc, že každý den se zkusíte na půl hodiny až hodinu vykopat ven. Uvidíte, že si na to zvyknete a budete šťastní, svěží a fit. Rozhodně se vám pak bude líbit na světě. A já vám přeji hodně zdraví,“ vzkazuje všem Hanka.

Čeho si všímat a co při procházce využít

„Schody jsou geniální vynález, protože na nich můžete natrénovat rychlost, vytrvalost, stabilitu, sílu nohou, dynamiku, je to dobrý,“ popisuje výhody schodiště Hanka Dvorská.

Zprvu je nejvhodnější si schody svižně vyběhnout. Byla by škoda schody nevyužít vícekrát, takže následující cvik může probíhat ob jeden schod, dá se po nich běhat i bokem, vyskákat po jedné noze, snožmo jako vrabčák a podobně.

Je třeba mít zpevněné břicho a pomáhat si rukama. Možných cviků na schodech je nepřeberné množství, kreativitě se meze nekladou, hlavní je si zacvičit.

Když narazíte na hodně schodů, které vám přijdou náročné, je nejlepší si dělat malé cíle – třeba aspoň deset schodů – a tento cíl se postupně budete snažit dosáhnout, a poté překonat.

Dalším cvikem je takzvaný skater, tedy podobně jako rychlobruslařka Martina Sáblíková rozbruslit nohy do strany, pohybovat se jako na bruslích, odrážet se a pomáhat si rukama do strany. Tento cvik se dá využít ze strany na stranu také na schodech. Ve videu naleznete spoustu dalších cviků.

Další věc, která se dá využít na cvičení v parku, je lavička, těch je v okolí plno. Na lavičce se dají dělat třeba i obyčejné kliky, ale i cviky na posílení břicha.

K posílení rukou lze využít například zábradlí. Dále se pak dají využít polohy z jógy jako třeba pozice střechy, kobry apod.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků