Hlavní obsah
Losos je dobrý nejen na pleť. Foto: Profimedia.cz

Klíč k dokonalé pleti podle Victorie Beckhamové

Dámy, chcete mít zdravou a zářící pleť? Pak vyměňte nákupy v drogerii za ty v supermarketu. Prvním krokem ke krásné pleti totiž není péče zvenčí, ale zevnitř. Co zařadit do svého jídelníčku, abychom z naší pleti dostaly to nejlepší? Zapomeňte na exotické superpotraviny, nejlépe poslouží obyčejný losos. Své o tom ví i návrhářka Victoria Beckhamová.

Losos je dobrý nejen na pleť. Foto: Profimedia.cz
Klíč k dokonalé pleti podle Victorie Beckhamové

To, že je losos zdravý, je všeobecně známý fakt. Je totiž doslova nabitý antioxidanty a omega-3 mastnými kyselinami, které působí jako prevence proti některým druhům rakoviny, dokonce zmírňují i bolesti při menstruaci. Kromě toho je takovým malým zázrakem pro vaši pleť.

Ostatně své o tom ví i bývalá zpěvačka a současná módní návrhářka Victoria Beckhamová nebo zpěvačka Mariah Careyová. Obě totiž dodržují stravu bohatou právě na lososa. Podle některých zdrojů bylo dokonce Victorii Beckhamové doporučeno konzumovat lososa každý den, bez ohledu na jeho úpravu. Není divu, pomáhá totiž zklidnit zánětlivé procesy v těle a pozitivně působí na přítomnost kolagenu a elastinu.

„Podle mého názoru je losos hlavní superpotravinou pro zdraví pleti," říká doktorka Rachel Nazarianová pro Huffington Post.

Lidská kůže disponuje přirozenou olejovou bariérou, která ji chrání před vnějším světem a pomáhá pokožce zadržovat vlhkost a udržovat ji hydratovanou. „Vysoké množství zdraví prospěšných tuků má za následek vyšší produkci olejovité bariéry, díky které vypadá naše pleť zdravější a více září,” uvedla k tomu dále dermatoložka Melda Isaacová.

Také poznamenala, že losos obsahuje vitamín D, který má fotoprotektivní účinky, což může pomoci chránit pokožku před negativními účinky UV záření. Vitamín D je rovněž skvělý pro růst a opravu kožních buněk a pomáhá pokožku chránit před volnými radikály.

Jak často ho jíst?

Pokud se ptáte, jak často by se měl losos objevit ve vašem jídelníčku, pak stačí třikrát týdně.

„Můžete si dopřát i více porcí týdně, ale důležité je, aby se vám nepřejedl,“ říká Nazarianová a dodává, že dalšími potravinami bohatými na antioxidanty jsou libové maso a sezónní ovoce a zelenina, přičemž doporučuje zejména borůvky a rajčata.

Na způsobu úpravy lososa nezáleží. Nedávná studie prokázala, že pečení nemělo žádný významný vliv na jakoukoli ztrátu omega-3 mastných kyselin.

Pokud nejste velkým fanouškem lososa, můžete ho nahradit jinými rybami, jako jsou makrela, sleď, sardinky či tuňák. Další možností jsou pak speciální výživové doplňky, které obsahují stejné látky, které jsou přítomny u těchto ryb.

Lososový burger
Suroviny: 450 g čerstvého lososa, 200 g uzeného lososa, 3 lžíce sójové alternativy jogurtu Alpro bílý, 2-3 polévkové lžíce mouky, 1 limetka, 1 červená cibule, 6 snítek kopru, 1 malé vejce, 1 lžíce sladké pikantní chilli omáčky
Dresink: 6 lžic sójové alternativy jogurtu Alpro bílý, 1 lžíce křenové pěny, 1 limetka, 2 lžíce nasekaného kopru, 1 lžíce kaparů, 2 červené řepy (předvařené), 1 jablko, míchaný salát, čerstvě mletý černý pepř, sůl

Příprava: Čerstvého lososa nakrájejte na malé kostičky, uzeného lososa umelte. Dejte oba druhy lososa do mísy a promíchejte se sójovou alternativou jogurtu Alpro, trochou mouky a rozšlehaným vejcem. Okořeňte směs chilli omáčkou, solí, pepřem a limetkovou šťávou. Nakonec přidejte nakrájenou cibuli a kopr. Z připravené směsi vytvarujte 12 hamburgerů. Dejte je odpočívat do lednice na asi 30 minut a začnete s přípravou dresinku.

Smíchejte sójovou alternativu jogurtu Alpro s křenovou pěnou, limetkovou šťávou, nastrouhanou limetkovou kůrou, kapary a nasekaným koprem. Osolte a opepřete. Červenou řepu a jablko nakrájejte na tenké proužky, smíchejte je s několika lžícemi dresinku a pokapejte trochou limetkové šťávy. Lososové hamburgery opékejte na troše oleje dozlatova. Podávejte se směsí červené řepy a jablek a míchaným salátem, nebo si je dejte v sendviči či s pita chlebem.

 Losos obalený v zeleném čaji a sezamu
Suroviny: Dvě porce lososa, šťáva z ½ citrónu, 2 lžíce bílého sezamu, 1 pytlíček bio zeleného čaje Tulsi nebo Tulsi Original, ½ lžičky himálajské soli, ghí máslo
Příprava: Filety lososa zakápněte citrónem z obou stran. Ostrým nožem udělejte 3 až 4 cm dlouhé zářezy do kůže. To zajistí, aby se chuť koření dostala lépe do masa. V hlubokém talíři si připravte směs na obalení. Smíchejte bílý sezam, směs z čajového pytlíku a ½ lžičky soli. Rozpalte si pánev s ghí máslem. Filety lososa pokládejte na pánev kůží dolů. Z každé strany smažte přibližně 3 minuty. Pokud vám přijde, že losos ještě není, zabalte ho do alobalu a nechte ho ještě pár minut dojít. Podávejte s vaším oblíbeným salátem.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků