Hlavní obsah

Dlouhé cvičení zvyšuje v krvi hladinu dobrého cholesterolu

Cvičení má na srdce a cévy řadu blahodárných účinků. Nejnovější japonská studie však odkrývá, že tělu více prospívají dlouhé časové úseky vyplněné cvičením než často opakované krátké úseky. Ty delší totiž zvyšují výrazněji hladinu cholesterolu HDL.

Dlouhé cvičení zvyšuje v krvi hladinu dobrého cholesterolu

Lipoprotein HDL je přitom velmi důležitý, neboť dokáže odstraňovat nebezpečný cholesterol (LDL a VLDL) z tukových ložisek v ucpaných cévách a transportuje ho zpět do jater, kde je předá dále k metabolizování. Právě kvůli této schopnosti se někdy HDL cholesterol označuje jako "dobrý".

Nízká hladina dobrého cholesterolu - lipoproteinu s vysokou hustotou - je rizikovým faktorem pro nemoci oběhové soustavy. Ve světě jsou přitom jednou z nejčastějších příčin smrti.

Důležité je cvičit dlouhou dobu

"Se změnou hladiny cholesterolu v krvi souvisí délka cvičení, nikoli frekvence a intenzita. Je tedy důležité cvičit dlouho, nikoli opakovaně v krátkých úsecích," tvrdí Japonští vědci z Ochanomizu University v Tokiu.

Pokud tedy cvičíme pětkrát týdně zhruba 20 minut, měli bychom věnovat pohybu čas raději třikrát týdně po dobu 40 minut. Hladinu jednotlivých cholesterolů v krvi také ovlivňuje věk, hormonální zásobení, strava, různé nemoci a genetické pozadí.

 

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Související články

Výběr článků