Někteří odborníci chůzi dokonce vidí raději než zápolení s činkami. Procházka v parku je dobrá při snižování nadváhy, omezování stresu a zvyšování energie ve svalech. Každá zdraví prospěšná chůze by měla mít však přípravnou fázi jako cvičení ve fitness centru. "Vše je důležité konzultovat s lékařem. Zvláště u osob starších padesáti let, protože například vysoký krevní tlak, kloubní problémy či řídnutí kostí by mohly být negativně ovlivněny náročnou chůzí," míní fyzioterapeutka doktorka Shuemannová.

Doporučené články

Každý člověk by měl začít s chůzí pomalu a bez pocitu zatížení. Postupně začne zvyšovat rychlost a délku procházek. Správná rychlost je taková, během níž dokáže dotyčný ještě v pohodě konverzovat, aniž popadá dech. Důležitá je ale také kvalitní obuv, která krok odpruží a uleví kloubům i šlachám. Chůze po betonu ve městech může v nekvalitní obuvi nadělat více škod než užitku. S tím také souvisí správné držení těla. Pokud ale během chůze člověk trpí bolestmi v kolenou, křečemi ve stehnech, pálením achilovek a bolestí zad, měl by se nejprve poradit s fyzioterapeutem.

Tak jako při každém jiném cvičení je potřeba hodně pít. Tělo musí být zavodněno, aby správně pracoval krevní oběh, svaly a vylučovací orgány. Každých třicet minut chůze by se měl člověk vypít 1-2 decilitry čisté vody.