Stárnutí pleti dokáže například účinně čelit cibule díky éterickým olejům, které nejen spolehlivě chrání buňky, ale také podporují látkovou výměnu a dokáží si poradit se vznikem arteriosklerózy. Odborníci radí konzumovat denně jednu polévkovou lžíci rozsekané syrové nebo podušené cibule v porcích salátu, na chlebu s máslem a tvarohem či jako přílohu k masovým pokrmům.

Trápení s křehkými, lámavými a zatrženými nehty na rukou i nohou lze předejít pojídáním jáhel, které jsou vydatným zdrojem kyseliny křemičité. Stačí dvakrát týdně nahradit běžně používané brambory nebo rýži kaší z této zemědělské plodiny.

Váčky odstraní petržel, zelí vyčistí pleť

Lidé, které po probuzení děsí nateklé oči či nehezké váčky, jež se jim přes noc utvořily, mají snadnou pomoc takříkajíc po ruce. Není jí nic jiného než běžně dostupná čerstvá petržel. Kvůli jejímu zřetelnému odvodňovacímu působení by ji měli proto používat do salátů, omáček, polévek nebo na chléb s máslem a denně jí zdobit veškerá jídla. Je také vhodné pořídit si speciální květináč, v němž bude pravidelně dorůstat.

Lesk vlasům dále umí propůjčit ananas. Na jídelníčku by se měl objevovat v čerstvém stavu jednou za čtrnáct dní, přičemž je třeba ho rozdělit na menší porce, které se pečlivým žvýkáním spotřebují v průběhu dvou až tří dnů.

O čistotu pleti se umí postarat syrové kyselé zelí, které silným pročišťujícím působením zlepšuje prokrvení a odstraňuje veškeré nečistoty. Stačí ho konzumovat jednu porci každý druhý den.

Na postavu řepou, jogurtem a tučnou rybou

Menší tukové polštářky na krku či bradě zase vymizí po požití červené řepy a šťávy, do níž se nakládá. Za ztrátu nadbytečného tuku odpovídá betain, který tvoří jejich účinnou složku a dokáže si poradit s cholinem. Doporučená dávka je týdně dvě až tři porce řepy v podobě salátu nebo pití šťávy v mezidobí mezi hlavními jídly.

Udržet si ploché břicho jde i bez namáhavého cvičení. Spolehlivě je zastoupí pravidelné požívání jedné sklenice jogurtu, tučného mléka nebo kefíru. Tyto potraviny dodávají tělu nejen potřebné množství vápníku, ale také je zásobují bakteriemi nutnými pro správné fungování trávicí soustavy. Předcházejí tak nepříjemnému nadýmání a zácpám.

S celulitidou se úspěšně potýkají především tučné mořské ryby, jako je sleď, losos nebo makrela. Díky vysokému obsahu mastných kyselin (například Omega-3) podporují spalování tuků v buňkách a odbourávají vlákninu. Jedna porce týdně dokáže nejen zpestřit fádní střídání obvyklých pokrmů, ale navíc prokazatelně působí i na zdravotní stav organizmu.

Z letargie dokáže vyvést ovčí sýr, jenž dodává tělu chybějící energii. Bakteriální kultury, které se v něm nacházejí, pomáhají oživit odumírající buňky a uvést je do aktivního stavu. Jako potravinový doplněk by neměl chybět dvakrát týdně - na chlebu, nastrouhaný na salátech nebo zapečený.