Stres často pociťuje více jak polovina z nás. Že k jeho redukci pomáhá i dostatek pohybu, si lidé uvědomují, ale do praxe to příliš neuvádějí.

Pohybová aktivita během dne je přitom velmi důležitá i kvůli dalším věcem. Kromě jiného podporuje metabolismus, imunitu, snižuje krevní tlak, zvyšuje sebevědomí, zlepšuje spánek a spouští uvolňování endorfinu v našem těle, díky čemuž se cítíme šťastnější.

Podobné je to i s vyváženou stravou. Každý druhý z nás na ni zapomíná, ačkoli zná její benefity. Jak ukázal průzkum, rybu jednou za týden si dopřává jen 38 % dotazovaných. Už dvě až tři porce ryb týdně přitom podporují zdraví našeho srdce. Právě nenasycené mastné kyseliny Omega-3 patří mezi esenciální mastné kyseliny, které dokážeme získat jedině ze stravy, protože lidské tělo je není schopno samo vytvořit.

Podobná situace nastává i u luštěnin, kdy je celá polovina žen zapomíná začlenit do jídelníčku alespoň jednou týdně. Muži jsou na tom o něco lépe.

Pro lepší zvládání stresu a podporu imunitního systému je přitom také důležité nezapomínat např. na minerální látku zinek nebo vitamín D, které podporují normální funkci imunitního systému.

Na co nezapomínat
Vypijte alespoň 2 litry tekutin denně.
Jezte pravidelně, ideálně pětkrát denně.
Denně vyjděte alespoň 100 schodů.

Další důležitou roli ve zdravém životním stylu sehrává dostatek kvalitního spánku. Už 6 hodin kvalitního spánku denně má vliv na naši celkovou kondici a dokáže snižovat riziko vysokého BMI. Z průzkumu přitom vyplynulo, že dobře spí jen 66 % žen a 70 % mužů.

Podle koučky Zory Inky Groholové je také důležité, abychom si pro sebe vyhradili každý den alespoň 20 minut. Není přitom důležité, co v konkrétní čas budeme dělat.

Pokud si čas nenajdeme, pak koučka doporučuje speciální minutové cvičení. „Po dobu 1 minuty ztište všechny telefony, notebooky, vypněte hluk okolo sebe. Pohodlně si sedněte, zavřete oči a vnímejte všechno, co v daném okamžiku smyslově cítíte. Soustřeďte se samostatně na zvuky, ale také na ticho, chuť v ústech, tělesné pocity – jestli vás něco bolí, dotyk židle, pocit tepla, chladu, dotyk látky na těle nebo na vůně. Uvědomte si přítomný moment a alespoň na zlomek vteřiny se na něj soustřeďte. Při tomto pocitu vám stačí se jednou v klidu nadechnout a vydechnout. Budete překvapeni, o kolik se potom budete cítit lépe,“ radí Groholová.