Zelená cesta

Neděste se předem. Zelenou cestou myslíme krátkou procházku přírodou, ideálně rovnou po práci. Je jasné, že se to nedá praktikovat ve všech případech, ale uvidíte, že když vystoupíte o zastávku dříve a zbytek cesty domů dojdete pěšky, uleví se vám a vyčistíte si hlavu.

Dejte si matcha čaj

Možná po práci spíše než po čaji sáhnete raději po sklence bílého vína. Věřte ale, že změna tohoto zvyku se vám příjemně vyplatí.

Podle Daily Mailu má matcha vysokou hladinu aminokyseliny zvané L-theanin, u které se ukázalo, že zlepšuje emoční rozpoložení a aktivuje oblast prefrontální kůry, která může zmírňovat stres.

Zacvičte si

Plavání, jóga, běh nebo výbušný silový trénink? Je jen na vás, při jakém druhu cvičení vypnete. Důležité je, že si pročistíte hlavu a uděláte něco pro své zdraví. Při aktivitách je vhodné experimentovat a vybrat si přesně takové, které vám budou šité na míru.

Masáž

Nejedna studie ukázala, že masáž zvyšuje hladinu hormonů oxytocinu a serotoninu v těle, čímž se snižuje krevní tlak a zlepšuje nálada. Objednat se tak můžete jednou za čas na masáž podle vašeho výběru, nebo můžete zvolit méně nákladnou variantu a naučit se masírovat si svaly či například obličejové partie sama, případně to naučit partnera. Jako návod vám mohou sloužit videa na internetu.

Buďte kreativní

Studie dokládají, že kreslení, skládání hudby, psaní či další kreativní činnosti pomáhají lidem vyrovnat se se stresem a úzkostmi. Vyberte si tak jednu, která vás bude těšit a uvidíte, že kromě zajímavého výtvoru se vám i duševně uleví.

Pokud ve vás nedříme žádný umělecký talent, vyzkoušejte například omalovánky pro dospělé, které působí antistresově a zvyšují koncentraci.