Kabelka

Víte, že kabelka by měla vážit méně než 10 % vaší celkové hmotnosti? Pokud nosíte těžší kabelku, vyvíjíte příliš velký tlak na tělo (respektive hlavně na jeho polovinu), což může vést k bolestem hlavy.

„Těžká břemena, která ženy tahají každý den, vyvíjejí opravdu velký tlak na krk a ramena. Proto, pokud můžete, raději noste batohy, které jsou v poslední době velkým trendem,“ radí fyzioterapeutka Naomi Soferová v článku pro Healthista, který citoval Daily Mail.

Pokud pravidelně nosíte těžké věci, například počítač, těžké knihy a podobně, a často vás bolí hlava, bylo by vhodné zamyslet se nad tím, zda problém není právě v těžké kabelce. Proti bolestem podle fyzioterapeutky kromě batohu může pomoci i speciální cvičení či akupunktura.

Příliš mnoho léků proti bolesti

Pokud pravidelně užíváte léky na bolest obsahující paracetamol, ibuprofen nebo aspirin, a to více než třikrát týdně, zaděláváte si na bolesti hlavy, tvrdí odbornice. Lékaři v tomto případě radí vzít si na bolest jednu pilulku a počkat alespoň deset dní, aby mělo tělo možnost samo se zregenerovat. Tyto bolesti se také spojují se syndromem „předávkování se léky na bolest“. Místo toho, aby léky bolesti zabránily, ji ve skutečnosti, v důsledku předávkování, způsobují.

Vzpírání

Křepčení v posilovně, vzpírání zátěží v souvislosti s nesprávnou dýchací technikou může taktéž zapříčinit nepříjemnou bolest hlavy. Tento jev lze snadno pozorovat například v posilovně. Zejména je to vidět na lidech, kteří při vzpírání zadržují dech, a v obličeji proto zbrunátní. To může zásadním způsobem zvyšovat krevní tlak a také pravděpodobnost bolesti hlavy, která má tendenci se rychle zhoršovat.

Zabránění bolesti hlavy ze vzpírání je přitom snadné. Odborníci říkají, že je nutné při námaze vydechnout, aby se udržel krevní tlak v normě a nevyskakoval do extrémů.

Sezení

Všichni víme, že dlouhé sezení není pro zdraví člověka nijak zdravé. Málokdo ale ví, že jedním z následků dlouhého sezení mohou být také bolesti hlavy. Ty mohou být způsobeny také špatným sezením, když je člověk ve skleslé poloze a bradu má skloněnou přímo k hrudníku. To vyvíjí tlak na klouby a svaly ve spodině lebeční a také na krk. Pokud máte podezření, že tento typ bolestí ohrožuje i vás, upravte pozici, ve které sedíte.

Posaďte se rovně, nohy mějte na podlaze lehce od sebe a hlavu dejte tak, jako byste měli na temeni nitku, která ji napíná směrem nahoru. Doma se také vyhněte zhroucenému ležení na pohovce, raději občas vstaňte a hlavu i krk protáhněte.

Noční buzení

Noční buzení mezi jednou a třetí hodinou ráno, provázené silnými, pulzujícími bolestmi hlavy postihuje nejvíce lidi nad 60 let věku. Pokud se takto budíte s bolestí, a to bez jakéhokoli zjevného důvodu, je důležité tento stav ohlásit svému ošetřujícímu lékaři. Obecně ale platí dodržovat zásady takzvané „spánkové hygieny“.

Mít na paměti, že ložnice slouží pouze k odpočinku, vyvarovat se sledování televize v ložnici, dodržovat pitný režim a chodit častěji na čerstvý vzduch, tedy dělat věci, které umí ulevit rychleji a účinněji než některé léky na bolest. Vědci také našli důkaz, že pravidelné cvičení může snížit frekvenci i intenzitu bolesti, u některých lidí dokonce vymizí úplně.