Podle nutriční specialistky Cynthie Sassové je nákup jídla nejdůležitějším aspektem při změně, nebo naopak udržení zdravého životního stylu.

Pokud do nákupního košíku vložíte správné potraviny, jste na dobré cestě. Jestliže podlehnete svodům nezdravého jídla, vaše silná vůle se může naopak snadno zlomit.

Mražená zelenina

„Stačí na pánev dát oblíbený mix mražené zeleniny, přihodit tofu nebo maso a kapku sójové omáčky. Vše ohřejte a servírujte například s tmavou rýží, sezamovými semínky a třeba i jarní cibulkou,” radí odbornice. Pokud si chcete jídlo ještě více okořenit, přidejte na jemno nakrájenou mrkev a strouhané zelí.

Vajíčka

Je dobré mít doma v lednici stále dostatek vajíček. Jakmile vás přepadne hlad a nebudete mít v lednici nic kloudného, z čeho by se dala vykouzlit večeře, vsaďte na omeletu. Přihoďte mraženou nebo čerstvou zeleninu, šunku, která potřebuje spotřebovat.

Vejce také můžete uvařit natvrdo a přidat je například do tuňákového salátu. Pokud vám zbydou, nechte si je na ráno. Na snídani je položte na žitný chleba a lehce dosolte.

Pesto

Ať už milujete bazalkové nebo rajčatové pesto, i to je dobré skladovat ve spižírně. Jde totiž o přísadu, respektive rychlou a zdravou omáčku, kterou můžete přidat do těstovin všeho druhu.

„Vsaďte například na rajčatové pesto s kukuřicí, smíchejte jej s paprikami a penne nebo noky. Přidejte pepř, chilli a sušený česnek a super snadná večeře nebo oběd jsou hotové za pár minut.“

Tortilly

Ačkoli jsou pšeničné tortilly samy o sobě relativně kalorické, pokud je naplníte zdravými věcmi, rozhodně je můžete do dietního jídelníčku bez problémů zařadit.

Rajčata

Z rajčat můžete v mžiku udělat lahodnou salsu, salát, ale například i omáčku. Můžete si je přidat do salátu, sendviče, nebo si je naplnit masovou směsí a nechat zapéct v troubě. Jsou velmi všestrannou potravinou a je čistě na vás, kolik úsilí do jejich přípravy dáte.

Pokud nemáte čas, nakrájejte je na plátky spolu s mozzarellou, bazalkou, zakápněte olivovým olejem a balzamikovým octem.

Tuňák

Tuňák ve vlastní šťávě je vděčnou potravinou. V obchodech seženete už rovnou naložený tuňákový salát, ale pokud jej máte raději „jen tak“, můžete si jej dopřát společně se zeleninou k obědu. Také se dá zamíchat do těstovin, anebo například do fazolového či rajčatového salátu. Skvěle chutná například i v kombinaci s bulgurem.

Mražené ovoce

Potřebujete se čas od času osvěžit, anebo ráno nesnídáte, ale přesto byste rádi začali? Zachrání vás mražené ovoce. To si můžete připravit sami do směsí z toho, co nespotřebujete, anebo si mraženou pochoutku koupit rovnou v obchodě. Dále žádnou úpravu nepotřebuje. Může z ní být rychlá svačinka, anebo snídaně. Experimentování se meze nekladou.

Vločky

Rozhodně nekupujte instantní ovesné kaše. Jsou plné cukru, který je naprosto zbytečný, navíc zcela zkazí prospěšnost a vhodnost vloček jakožto zdravého jídla. Pokud máte problémy se vstáváním, anebo vám nezbývá tolik času na přípravu snídaně, připravte si vločky večer a nechte je přes noc odpočinout v lednici.

Smíchejte je s mlékem a rozmačkejte do nich například banán a ráno dozdobte oblíbeným čerstvým ovocem. Pokud vůbec nestíháte, připravte si tuto snídani do zavařovací sklenice a nasnídejte se v práci, nebo ve škole.

Fazole

Míchaná vajíčka s fazolemi a zeleninou jsou super rychlé a extra zdravé jídlo, které je hotové během několika málo minut. Pokud navíc nekoupíte fazole v plechovce, ale ty, které se musí nejprve namočit, ušetříte ještě pár korun. Pokud nenarazíte na fazole, kupte čočku nebo cizrnu, jakékoli luštěniny jsou vítány.