Konzervované ovoce

Obsah plechovek není pro naše zdraví tak škodlivý jako plechovky samotné. Jejich vnitřek je totiž potažen bisfenolem A (BPA). Některé studie prokázaly, že tyto chemikálie, které se používají při výrobě plastů a plechovek, mohou mít vliv na pohlavní vývoj dětí, neplodnost žen, ale mohou také zvyšovat riziko srdečních chorob, mrtvice, rakoviny a cukrovky.

Je potřeba dávat pozor také na druhy zeleniny a ovoce v plechovkách, které jsou kyselé. Kyselost totiž způsobuje, že se látka může uvolňovat do potravin, které jsou v nádobě uzavřeny. Proto odborníci doporučují kupovat raději zeleninu zavařenou ve skleněných nádobách.

Většina dietních nápojů a jídel

Nezáleží na tom, zda pijete dietní nápoje anebo jíte jídla, která jsou označena jako dietní. Bohužel si s největší pravděpodobností hodně škodíte. Většina těchto jídel je totiž místo cukru slazena syntetickým sladidlem aspartamem. Ten je úzce spojován se vznikem některých rakovinových onemocnění.

Losos

Losos je tučná, olejnatá ryba plná omega-3 mastných kyselin. Je vždy potřeba věnovat pozornost tomu, odkud rybu kupujeme. Nevhodným druhem jsou ryby, které byly pro prodej předem odchovány na rybářských farmách.

Podle některých zdrojů totiž hrozí, že ačkoli se odchov lososů tváří ekologicky a bezproblémově, ve skutečnosti rybáři přidávají do vody pesticidy, antibiotika a další látky, které mohou mít na zdraví člověka velmi negativní dopady. Proto je lepší dát si s výběrem práci a i za cenu vyššího finančního obnosu si na talíř obstarat rybu, která byla volně odlovena.

„Zdravé drinky“

Existují mnohé drinky, které slibují, že jsou „nadupané“ vitamíny, minerály a nejrůznějšími zdraví prospěšnými látkami či dokonce vlákninou. Zaměřte se u nich ale na přebal.

Takové druhy totiž často obsahují umělá sladidla, která nejsou dobrá pro zdraví ani pro štíhlou linii. Nedávné studie dokonce ukazují, že mohou souviset s vyšším výskytem kardiovaskulárních chorob nebo metabolickými syndromy (předčasné komplikace zdravotního stavu).

Smoothie

Smoothie se v poslední době těší velké oblibě. A řada lidí toho využívá. V domnění, že pro své zdraví dělají to nejlepší, si je často kupují v supermarketech nebo u stánků. Jenomže ne vždy udělají dobře. Některé druhy smoothie jsou totiž vyloženě nezdravé.

Kromě velkého množství cukru se u nich používají i vysoce kalorické složky, jako nejrůznější sirupy či dokonce plnotučné zmrzliny jako přídavek či základní surovina. Jak tedy na ně? Udělejte si smoothie doma.

Ovocné džusy

Někteří lidé stále mylně považují kupované džusy za zdravější alternativu sladkých bublinkových limonád. Je sice pravda, že mohou obsahovat antioxidanty i něco málo vitamínu C, bohužel ale mnoho takových džusů stále obsahuje spoustu přidaného cukru. A to dokonce tolik, kolik má v sobě oblíbená plechovka sladkého kolového nápoje.