Držení těla

Představte si, že vás od hrudního koše ke stropu napíná provázek. Zaktivujte břišní svaly, stáhněte ramena i lopatky dolů. Koukejte před sebe. Při chůzi se nedržte za madla, snížíte tak riziko zranění.

Potřebujete se při chůzi přidržovat? Něco je špatně. Je to pravděpodobně znak toho, že jdete příliš rychle a naložili jste si příliš rychlé tempo. Správně byste při walkingu měli používat ruce. Ty by měly být pokrčené v loktech, přibližně na 90 stupňů.

Našlapujte zlehka

Nohy by rozhodně neměly bušit na pás, člověk by měl jít spíše neslyšně. Dávejte si pozor na správný nášlap, pokud si nejste svou technikou jisti, objednejte se na diagnostiku.

Ale pozor, může to být také způsobeno nevhodnou, anebo nekvalitní obuví. Pokud si nejste jisti výběrem, raději se vždy poraďte s personálem obchodu se sportovními pomůckami, aby vám doporučil obuv nejvhodnější na tento typ sportu.

Pozor na programy

Spousta lidí po cvičení zapomene vyresetovat nastavené programy. Proto si jako první věc na páse zkontrolujte, zda je vše vynulováno. Postupem času také zjistíte program, který vám nejvíce vyhovuje a sami si jej tak můžete nastavit a přizpůsobit podle svých potřeb.

Otázka sklonu

Chůze může být i neobyčejná. Na páse totiž nemusíte jen běhat, nebo rychle pochodovat. Můžete si nastavit funkci chůze do kopce, kterou aktivujete sklonem pásu.

Nastavte funkci stoupání, ale nepřidávejte rychlost. Pokud je to pro vás náročnější, při sklonu naopak nastavte nižší rychlost a dopomáhejte si pažemi. Pokud se rozhodnete pro tuto inovaci, dejte tomu čas. Zkuste postupně přidávat, abyste si na změny zvykli postupně.

Zvyšte efektivitu

Překvapte své tělo, snadno totiž přivykne rutinnímu cvičení. Zejména proto je vhodné cvičení, i když jde jen o walking, obměňovat. Tělo si na cvičení zvykne a aktivita se stane méně efektivní.

Pokud si za cíl kladete především spálit co nejvíce kalorií, je potřeba se motivovat nejen psychicky, ale i fyzicky. Proto při jednotlivých trénincích měňte délku aktivity, různé rychlosti, ale i intenzitu.

Nezapomeňte na protažení

Před i po fyzické aktivitě je dobré protáhnout svaly. Strečink před cvičením stačí krátký, ale je opět moc důležitý. Protáhnutím můžete předejít zraněním, ale také nepříjemným svalovým bolestem, ztuhlosti i zkráceným svalům.

I po chození se zaměřte na to, abyste tělo lehce protáhli, zejména pak nohy, které se při tomto způsobu pohybu aktivují nejvíce.