Pokud chcete zhubnout, musíte začít na talíři. A jak jinak než snídaní. Ne nadarmo se o snídani říká, že jde o nejdůležitější jídlo dne. A pro ty, kteří mají za cíl shodit kila, která je trápí, může být správně sestavená snídaně klíčem k úspěchu.

Skořice

Co přidat do snídaňového menu? Rozhodně skořici. Ta je pro mnohé celebrity tajným pomocníkem v hubnutí. Skořice nejenomže dodá snídani sladkou chuť a příjemné aroma. Také pomáhá snadněji spalovat glukózu a tuky, protože urychluje jejich štěpení. Skořice je také účinný antioxidant.

Odborné studie ukazují, že skořice reguluje hladinu cukru v krvi a pomáhá tak udržet chutě na uzdě, aniž by člověk pociťoval chuť na sladké. Přidejte skořici do mléka, kávy nebo čaje anebo s ní „pocukrujte“ ovesné vločky.

Vejce natvrdo

Tvrdá vařená vejce jsou vděčnou a rychlou dietní snídaní. Jedno vejce obsahuje zhruba 72 kalorií a šest gramů bílkovin. Na rozdíl od rafinovaných sacharidů, kterými jsou například snídaňové muffiny nebo obyčejné sladké či slané pečivo, vás vajíčka zasytí na delší dobu a v kombinaci se správnou svačinou vydržíte příjemně syti až do oběda.

Posnídejte například dvě vejce natvrdo, pokrájená společně s půlkou avokáda. V jedné snídani do sebe dostanete bílkoviny, vlákninu a zdravé omega 3 mastné kyseliny.

Ovoce

Ovoce, a to ve formě smoothie nebo koktejlu nebo čerstvě pokrájené, například s medem či sirupem, snídá mnoho lidí. Ovoce k snídani je velmi vhodné zejména pro ty, kteří nedají dopustit na sladké snídaně.

Navíc mnoho plodů obsahuje zdraví a především trávení prospěšnou vlákninu, která zasytí na delší čas. Zkuste snídani ve formě ovocného salátu, který připravíte večer a necháte jej přes noc uležet v lednici. Ochuťte lžičkou medu, semínky a vmíchejte bílý jogurt.

Zelený čaj

Pokud si ráno k snídani dopřejete hrnek kávy a snídaně vám nic neříká, na vině toho, že nemůžete zhubnout, může být i tento zlozvyk. Naučte se snídat. Začít můžete tím, že kávu vyměníte za zelený čaj.

Výzkumy ukazují, že stresový hormon kortizol je úzce spojován s břišním tukem. Zelený čaj podporuje funkce metabolismu a působí pozitivně na nervovou soustavu, to znamená, že i takovým způsobem můžete s tukovým prstencem bojovat, píše womenshealthmag.com.

Odborníci doporučují čaj pít například i po fyzické aktivitě, podle nich totiž zvyšuje účinnost spalování tuků. Kvalitní zelený čaj zmírňuje chutě na sladké, umí účinně nastartovat spalování.