Věcí, které vám mohou hned po ránu zkazit náladu a které moc neovlivníte, je celá hromada. Stačí nejezdící výtah v domě, zácpa na dálnici či zapomenutý deštník, zrovna když venku hodně prší – a elán z dobrého odpočinku je ten tam.

Aby se to zbytečně ještě nezhoršilo, je dobré vyvarovat se po ránu i některých návyků, které mohou celou situaci ještě zhoršit.

Ranní káva příliš brzy 

Šálek dobré kávy po ránu může povzbudit, je ale zároveň dobré vědět, kdy si ho dopřát, cituje server womenshealthmag.com.

Jak uvádí doktor Steven Miller, neurovědec z univerzity v Marylandu, energetická hladina stoupá u člověka přirozeně po probuzení. Jakmile si hned po vyskočení z postele dáte šálek kávy, už tak narůstající hladina energie se nárazově zvýší, a výsledkem může být následná nervozita a nesoustředěnost přes den.

Dle jeho vyjádření je ideální dát si šálek kávy zhruba hodinu poté, kdy vstanete. Pak její účinek nejvíce zužitkujete.

Příliš malá snídaně

Jablko po ránu nebo jeden malý jogurt může možná na snídani někomu stačit, je ale velká pravděpodobnost, že to bude mít za následek nadměrný přísun jídla v odpoledních hodinách.

Kromě malé porce totiž výše uvedená snídaně neobsahuje všechny živiny, které jsou potřebné k řádnému nasycení organismu. Vydatná snídaně by měla obsahovat cca 15 g bílkovin, 2,5 g vlákniny, nějaké sacharidy a také zdravé tuky, uvádí nutriční specialistka Michelle Davenportová. V celkovém souhrnu by měla prospěšná snídaně obsahovat alespoň 450 kalorií.

Kontrola e-mailu nebo zpráv na sociálních sítích

Stále častějším zlozvykem, který vás může rozladit na celý den, je kontrola e-mailové schránky nebo statusů na sociálních sítích bezprostředně poté, co vstanete. Stačí totiž jedna nepříjemná zpráva, a dobrá nálada a ranní pohoda jsou tatam.

Zkuste se místo toho soustředit chvíli pouze na sebe – práce ani přátelé na internetu vám neutečou. Dopřejte si dobrý šálek kávy či čaje, uvolněte se a chvilku relaxujte.