Kdo by to neznal, honí vás mlsná, a tak sáhnete po malém kousku čokolády, případně nějaké "zdravější" tyčince. Pokud u toho skončíte, potom nic proti. Pozor ale na to, aby se z toho nestal zvyk, případně abyste nepřerušili své snahy úplně a nespadli zpět k nezdravé variantě stravování.

Na tom, jak moc se umíme ovládat, se z velké části samozřejmě podepisuje naše vůle, záleží prý ale také na tom, zda zrovna nepodlehneme svodům v podobě sladkostí v tzv. rizikovém tukovém období.

Ze studie pro společnost Forza, vyrábějící doplňky stravy, vyplynulo, že nejhorší a tím i nejrizikovější doba, kdy chodíme mlsat, je nedělní sedmá hodina večerní (přiznalo 48 % ze 750 dotázaných). Téměř stejně na tom je i rozmezí mezi třetí a pátou hodinou odpoledne tentýž den (29 %), uvádí server Daily Mail. Mezi dny je celkově nejhorší pátek, sobota a neděle.

"Tučné hodiny jsou jednoznačně pro hubnutí nejrizikovější. Jde o období, kdy je pro mnohé jediným způsobem, jak se nepřejídat, zamčení lednice," vysvětluje Lee Smith ze společnosti Forza.

Kalorické pondělky

Pondělí je pak dnem, kdy většina lidí automaticky sahá po potravinách s větším obsahem tuků a cukrů.

Kromě klasických pěti jídel v průměru většina lidí sní ještě dvě další svačinky navíc. Největší procento přejídání pak souvisí s prací (65 %), nejoblíbenějšími "pomůckami" jsou v takovém případě převážně sušenky.

V rámci studie bylo také zjišťováno, u kterého z jídel si lidé nejčastěji dopřávají více, než je zdrávo. Jednoznačně vedou večeře (65 %), následované obědy (16 %), honosné snídaně přiznala pouhá tři procenta respondentů.

Výrazným faktorem, proč se mnozí odpoledne či večer přejídají, je také vynechávání snídaní, což praktikuje 41 procent jedinců více než polovinu dní v týdnu. Rizikové je také obědvání u pracovního stolu (46 % respondentů). Nedostatečné vychutnání a klid na jídlo pak u poloviny vede k tomu, že se "dojídají" v pozdější době.