Lidé se často mylně domnívají, že když si budou vybírat nízkokalorické potraviny a budou jíst méně, mohou vynechat cvičení. Sportovní expert John Brewer považuje rozšířený trend mezi lidmi nahradit cvičení nízkokalorickou stravou za velmi varující.

"Konzumace nízkokalorické stravy nenahradí fyzickou aktivitu. Přínos aktivního života je obrovský. Je třeba se soustředit na to, abychom více energie vydávali, než přijímali," řekl Graham Neale z GSK Nutritional Healthcare.

Pro mnoho lidí je představa, že mají jít do fitness centra, děsivá.

Odborníci se přimlouvají spíš za různorodou a průběžnou fyzickou aktivitu než za občasné návštěvy tělocvičny. Například zapomenout na výtah a chodit po schodech pěšky a vůbec chodit co nejvíce pěšky. Tím se zvyšuje výdej energie v průběhu celého dne, zdůrazňují.

"Doporučujeme 60 minut fyzické aktivity denně. To lze dělat v menších dávkách," říká John Brewer.  "Je třeba počítat kalorie, když si vybíráme potraviny a volit raději nízkokalorické a nízkotučné výrobky, ale neméně důležité je cvičení. Fyzická aktivita má na zdraví jiný dopad než úbytek kilogramů."