Článek
Stroj mířil z Moskvy do města Orsk na jihu Ruska. Přesně sedm minut po startu z letiště Domodědovo se zřítil. Z přepisu záznamu hovoru v kokpitu, který zveřejnil server RBC, vyplývá, že se Gubanov snažil svému kopilotovi Sergeji Gambaryjanovi pomoci, aby letadlo nabralo výšku a vyrovnalo naklonění.
„Rozumím, že jsi to chtěl... ale místo toho jdeš dolů,“ říká Gubanov na záznamu a pokračuje: „Proč jdeš dolů? Výš, výš, výš! Nahoru!“ Záznam končí ve chvíli, kdy kapitán prohlásil: „A je to. Jsme v pr....“ Stroj se vzápětí zřítil.
Na místě havárie byl nalezen kráter o hloubce 2,5 metru a průměru 17 metrů. V něm se nacházely malé části letadla, z nichž některé byly spečené, popisoval situaci na místě havárie zástupce ruského ministerstva pro mimořádné události.
Vyšetřovatelé Mezistátního leteckého výboru (MAK) na základě vyhodnocení záznamů z černých skříněk uvedli, že se stroj zřítil kvůli chybě pilotů. Zapomněli totiž zapnout vytápění pro odmrazování snímačů měřících rychlost. Po vzletu přepnuli řízení stroje na autopilota, ale řízení převzali zpět, když viděli rozdílné údaje o rychlosti. Podle údajů z jednoho snímače rychlost stoupala, podle druhého klesala, takže posádka ztratila přehled o situaci.