Kvůli obavám z požáru bylo údajně během 15 minut u vjezdu do tunelu 45 hasičů. Žádné materiální škody však nevznikly.

Mluvčí policie uvedl, že z neznámé příčiny byl aktivován hlásič kouře v průzkumné štole k základnímu tunelu. Žádné nebezpečí nehrozilo, potvrdila společnost BBT SE, která tunel spravuje.

Brennerský tunel
Železniční Brennerský tunel má od roku 2026 umožnit spojení Rakouska s Itálií a ulehčit tak silniční kamiónové dopravě. Tunel má být nejdelším na světě a patří k nejambicióznějším projektům evropské infrastruktury.
Nový základní tunel bude mít délku 55 kilometrů a spolu s částí už existujícího podzemního obchvatu Innsbrucku dosáhne celkové délky 64 kilometrů.

Razící štít se nacházel „relativně hluboko“ v tunelu. Mluvčí tyrolské policie Stefan Eder agentuře AP potvrdil, že v ochranném kontejneru neštěstí přečkalo 12 lidí, s nimiž se podařilo navázat telefonický kontakt.

Televize ORF původně informovala o tom, že se nepodařilo navázat kontakt s 18 z přibližně 50 pracovníků, kteří byli v době požáru v tunelu a kteří se uchýlili do záchranného kontejneru.