„Jsme si vědomi toho, že se vyskytly nějaké jazykové potíže, a pracujeme na jejich nápravě, protože je samozřejmě důležité, abychom disponovali lidmi, kteří hovoří arabsky a dokážou odbavovat příchozí hovory,“ řekl mluvčí ministerstva Mark Toner poté, co ze Sýrie přišly stížnosti na to, že operátoři volajícím nebyli schopni správně porozumět.

KOMENTÁŘ DNE:
Selhání konzervativců – Konzervativci v Evropě i USA
v současnosti houfně přebíhají k nacionalistickému populismu, všímá si v komentáři Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Toner dodal, že horká linka byla zřízena narychlo a znalost arabštiny nebyla u operátorů, kteří jsou všichni zaměstnanci ministerstva zahraničí USA, dostatečně prověřena.

Pracovníků ministerstva se nicméně zastal s tím, že práci dělají nad rámec svých povinností.

Volají radši OSN

Na problém upozornila jako první novinářská organizace Syria Direct, která informovala o telefonátu, který odbavoval zjevně Američan s malou znalostí arabštiny.

„Začal jsem mu předávat informace o konkrétním porušení příměří v provincii Homs, a on mi nerozuměl. Řekl jsem si, proč je na telefonu ten americký chlapík, když nemluví arabsky,“ líčil pracovník Syria Direct.

Někteří volající prý ztratili důvěru a porušení příměří hlásí raději OSN nebo opozici.

Podle Tonera nicméně došlo k „nepopiratelnému celkovému úbytku vzdušných útoků na syrskou opozici a civilisty“.

Příměří začalo platit v sobotu. Toner ale vyjádřil znepokojení nad čerstvými zprávami, že syrské tanky a dělostřelectvo útočí na civilisty v oblasti Látakíje, Homsu, Hamá i Damašku.