Nehoda se stala před třemi lety. Do jeepu, který Chrysler vyrábí a který řídila chlapcova teta, zezadu narazil užitkový vůz. Po nárazu ze zadní palivové nádrže jeepu uniklo palivo a auto s chlapcem začalo hořet.

Porota dospěla k závěru, že Chrysler nese za smrt chlapce zodpovědnost. Automobilka prý neupozornila zákazníky, že umístění nádrže může v případě zadního nárazu znamenat zvýšené riziko požáru.

Žalující strana tvrdila, že Chrysler nádrž umístil za zadní nápravu do oblasti deformace. Věděl tedy, že toto umístění je nebezpečné. Automobilka navíc nezabezpečila nádrž proti protržení.

Chrysler v roce 2013 svolal 1,56 miliónu starších jeepů vyrobených v letech 1993–1998 s podobnými nádržemi v zadních částech vozů. Vůz, ve kterém chlapec zemřel, byl vyroben v roce 1999 a svolávací akce se tak na něj nevztahovala.

Mluvčí koncernu Chrysler Michael Palese uvedl, že firmu rozhodnutí poroty zklamalo a bude uvažovat o odvolání. Model z roku 1999 podle automobilky není závadný ani nebezpečný. Právníci společnosti během procesu svalovali vinu na řidiče druhého vozu.