Hlavní obsah

Výsledky ve škole lze zlepšit kvalitním jídelníčkem

K dosažení dobrých výsledků ve škole nevede pouze kvalitní příprava a hodiny strávené s učebnicemi v ruce. Důležité studijní předpoklady jako je pozornost či paměti schopnost lze do značné míry podpořit kvalitním jídelníčkem.

Výsledky ve škole lze zlepšit kvalitním jídelníčkem

Podle dostupných statistik je velmi důležitou složkou jídelníčku studenta snídaně. Děti, které dlouhodobě snídají perlivé nápoje a snacky, vykazují v testech pozornosti a paměti schopnosti odpovídající sedmdesáti letům věku. Pro vhodný poměr bílkovin, vlákniny a vitamínu B se jako nejvhodnější ukazují fazole či celozrnný chléb s drožďovou pomazánkou, známou jako maremite nebo vegemite.

Správný oběd je vhodné zakončit salátem nebo jogurtem. Jejich složení pomáhá v obraně před odpoledním stresem. Jogurt je velice bohatý na tyrosin, který se v centrální nervové soustavě mění na dopamin a noradrenalin, jehož hladina při stresu výrazně klesá.

Kalorie mohou mít na svědomí mentální poruchy

Během krátkých přestávek je vhodné zahnat hlad alespoň malou svačinou. V průběhu hladovění totiž klesá hladina glukózy v krvi a pod určitou hodnotou už mozek nemyslí. Sladké pečivo a lehká jídla z automatu ale nejsou vhodným prostředkem k nasycení. Vzhledem k vysokému výskytu kalorií údajně vedou při mnohaletém pravidelném požívání k různě závažným mentálním poruchám od dyslexie, přes vadu pozornosti až po autismus.

Důkazy v tomto směru stále stojí na tenkém ledě, experimenty s potkany krmenými hlodavčím ekvivalentem tzv. junkfood však jasně ukazují, že je pro ně náročnější najít třeba jen cestu okolo klece, kterou celý život obývají, a vyřešit problémy, které již opakovaně řešili.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků