Hlavní obsah

V září a říjnu budou některé turisticky atraktivní cíle v Moravskoslezském kraji pro návštěvníky zdarma

Novinky, Josef Zajíc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Moravskoslezský kraj chce oživit cestovní ruch, který v uplynulých týdnech paralyzovala pandemie. Moravskoslezský kraj připravuje projekt, který prodlouží turistickou sezonu až do konce října a naláká do regionu více návštěvníků.

Foto: Josef Zajíc

Štramberská trúba. (Upozornění: ilustrační snímky nemusí zobrazovat místa, jejichž návštěva nebude v září a říjnu zpoplatněna.)

Článek

Moravskoslezský kraj informuje, že několik desítek turistických atraktivit v reginu bude v září a říjnu zdarma.

„Na stole se nám objevila opravdu děsivá čísla. Podle propočtů by v kraji turisté v minulých dvou měsících v hotelech, penzionech nebo třeba v kempech utratili 1,2 miliardy korun. Veřejné rozpočty tak během března a dubna přišly asi o 492 milionů. Také hrozí, že v kraji přijde o práci tři tisíce lidí. To nesmíme dovolit, a tak připravujeme program, který by mohl cestovnímu ruchu pomoci se s důsledky pandemie alespoň částečně vyrovnat. Je třeba dodat, že kvůli uzavření hranic přijde kraj až o 400 tisíc zahraničních hostů, kteří každoročně přijíždějí,” uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.

Do připravovaného dotačního programu, na který Moravskoslezský kraj plánuje vyčlenit významné finanční prostředky, by se mohlo zapojit několik desítek zájemců.

„O dotaci se budou moci přihlásit hrady a zámky, galerie a další turistické atraktivity. Turisté, kteří je pak v září a říjnu navštíví, budou mít vstupné zdarma. Věříme, že tento projekt, do regionu naláká hosty, kteří se tu ubytují, budou tu chodit do restaurací a utratí tu nějaké peníze,” vysvětlil náměstek hejtmana pro cestovní ruch a regionální rozvoj Jan Krkoška s tím, že se jedná o největší projekt v oblasti cestovního ruchu v kraji.

Moravskoslezský kraj pracuje na oživení cestovního ruchu a zvýšení poptávky po službách i na další úrovni.

„Turismus chceme také podpořit marketingovou kampaní s názvem #MameSvetovyKraj. Její hlavní myšlenkou je, že není třeba cestovat po světě, když máme v našem kraji místa, která zdárně konkurují těm světovým. Kampaň poběží na sociálních sítích, doufám, že se do ní zapojí co nejvíce lidí, a že se k nám díky ní vypraví více turistů,” dodal Jan Krkoška.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám