Hlavní obsah

V Plzni se změnil způsob podávání žádostí o byt

Novinky, Redakce Novinky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Plzeň spouští změny v bytové oblasti. Od 1. května upravila pravidla pro nakládání s městskými byty a uzavírání smluv o jejich nájmu. Současně zavedla nový způsob podávání žádosti o byt, tedy o registraci na sociální a dostupné bydlení.

Foto: www.plzen.eu

Kontaktní místo pro bydlení - Jagellonská 8.

Článek

Zároveň město Plzeň otevírá nové Kontaktní místo pro bydlení v Jagellonské ulici 8. Fungovat bude každé pondělí a středu od 8 do 17 hodin. Veškeré uvolněné byty v majetku města jsou zveřejňovány na webu https://byty.plzen.eu/.

„Město Plzeň se snaží v oblasti bytové občanům zjednodušit přístup k městským bytům. Nový model s sebou přináší transparentnější a uživatelsky srozumitelnější systém. Vše je nyní možné vyřídit elektronicky, občané si ale mohou také osobně přijít říci o radu a pomoc s vyplněním registrace na městský byt do nového kontaktního místa v Jagellonské ulici,“ uvedl primátor města Plzně Martin Baxa.

„Ke konci dubna skončily dosavadní žádosti o byt a nově jsou nahrazeny registrací na sociální a dostupné bydlení. Stávající žádosti o byty zvláštního určení pro seniory a bezbariérové byty byly převedeny do registrace a zájemci budou vyzváni ke kontrole a doplnění svých údajů. Ostatní zájemci se musí zaregistrovat elektronicky na webu https://byty.plzen.eu/registrace/. Občané se mohou registrovat na standardní bydlení, na bydlení pro seniory a osoby se zdravotním postižením a na byty zvláštního určení pro seniory a bezbariérové pro osoby tělesně postižené. Každá registrace je bodově hodnocena, zohledňovány jsou zejména zdravotní stav, bytová potřeba, vztah k městu, zaměstnanost, pokud nejsou zvláštní důvody, proč zájemce nemůže pracovat a dluhy vůči městu. Je nutné provádět pravidelné aktualizace údajů uvedených v žádosti o registraci na sociální a dostupné bydlení neprodleně při jakékoliv změně životní a bytové situace, např. přestěhování, změně zdravotního stavu, výpovědi z nájmu bytu a podobně,“ vysvětlil radní pro oblast ekonomickou, bytovou a nakládání s majetkem David Šlouf.

„Pokud je občan v bytové nouzi, může se zaregistrovat a ucházet se o byt zveřejněný na adrese: https://byty.plzen.eu/. Na tomto portálu najdou případní zájemci zároveň i byty bezbariérové a byty pro seniory, které jsou určeny pro osoby v důchodovém věku nebo dva roky před starobním důchodem,“ přiblížil nový model Zdeněk Švarc, vedoucí magistrátního bytového odboru, do jehož gesce interaktivní webový portál spadá.

„Uvolněné městské byty, vyjma bytů zvláštního určení pro seniory, se budou zveřejňovat na realitním portálu města a pomocí jedinečného přístupového kódu se bude možné na tento volný byt přihlásit. Na základě nejvyššího bodového ohodnocení bude vybrán nájemce,“ doplnil Zdeněk Švarc.

„V zájmu zvýšení komfortu pro občany, kteří hledají nové bydlení, otevíráme také Kontaktní místo pro bydlení. To bude sídlit v Jagellonské ulici 8. Otevřeno bude každé pondělí a středu od 8 do 17 hodin. Zároveň se zrušilo přepážkové pracoviště na adrese Škroupova 5 a Martinská 2,“ řekl Vladimír Kaván, vedoucí oddělení nájmu bytů odboru bytového.

Reklama

Výběr článků

Načítám