Hlavní obsah

Martinovi Matzkemu se letošní sezóna příliš nevydařila

Novinky, Karel Kubeš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Závodem na slovenském Slovakiaringu zakončil Martin Matzke letošní motoristickou sezónu. Celý rok ho provázela smůla a neúspěch. Vystřídal několik domácích podniků, ale i nejprestižnější závod Mistrovství světa FIA GT1, FIA GT3 a podnik série Blancpain Endurance.

Foto: MM Racing

Martin Matzke na Slovensku

Článek

Martine, jak bys hodnotil letošní sezónu?

Asi bych ji hodnotil jako jednu z mých nejslabších sezón, ne ani tak výsledky, ale účastí na závodech. Povedlo se mi startovat ve světovém šampionátu GT1, kde  jsem bohužel neměl štěstí na dobré auto, ale zase mi to dalo hodně zkušeností. Ukončením spolupráce s Belgian racing se přerušily plány na sezónu a bylo velice obtížné v rozjeté sezóně najít místo k závodění, jelikož týmy byly plně obsazené. Podařilo se nám však najít místo a startovat v pár závodech, takže jsem kontakt se závodním autem neztratil. Nicméně jsem měl zase více času na přípravu příští sezóny a budu tedy plně připraven na další boje.

A co pojedeš příští rok?

Situace pro příští sezónu je zatím nejistá. Musíme pečlivě rozhodnout o tom, jaká možnost pro mě bude nejlepší a kde budu moci získávat zkušenosti pro budoucnost v motorsportu. Existuje několik možností výhradních startů v zahraničí v různých sériích GT vozů, chtěl bych však směřovat své kroky do vytrvalostních závodů a závodů světového formátu. Moje budoucnost je také závislá na sponzorech, kteří mi pomáhají světem motorsportu proplouvat, a věřím v jejich náklonnost do dalších let. Tímto bych jim rád poděkoval za spolupráci v letošní sezóně.

Budeš se účastnit nějakého závodu v České republice?

Tato otázka závisí na spolupráci se Štěpánem Ládíkem, s nímž v posledních dvou letech spolupracuji a hlavně díky němu se účastním závodů českého mistrovství. Doufám ve společnou spolupráci i v příštím roce a s ní také spojenou možnost startu před domácím publikem.

Zúčastníš se nějakého 24hodinového závodu?

To bych v příštím roce rád, ať už na slavné 24 Spa, nebo v „zeleném pekle“ na Nürburgringu. Cítím se připraven na tyto závody, jelikož jsem začal na přípravě s kondičním trenérem a soustředíme se právě na  výdrž během takto náročného závodu. Mým snem je start ve 24hodinovém Le Mans, ale pro příští rok to bohužel není moc reálné.

Co se skrývá pod tvou fyzickou přípravou?

V první řadě je to obrovsky časově náročná činnost, která mi bere spoustu času na školu a podobné aktivity. Ale taky je to odreagování a vybití, uznávám, že občas mě tréninky vůbec nebaví, ale převažuje to, kdy mě trénink baví a vyloženě si ho užívám. Trénuji spolu s Mirkem Plíhalem, který závodí v rally, a příprava na tyto závody je obdobná. Aktivity, kterých se účastníme, jsou hodně zaměřené na posílení a zpevnění celé horní části těla a druhá fáze tréninku je zaměřena na kondici a vytrvalost.  Nakonec přichází na řadu stabilizace a koordinace těla.

Jak dokážeš skloubit závody se školou?

Je to velmi obtížné, ale dá se to skloubit. ČVUT je hodně náročná škola sama o sobě, ale zatím jsem neměl moc problémy, a s lektory se dá vždy dohodnout.

Reklama

Výběr článků

Načítám