Hlavní obsah
Konference Travelcon 2020. Foto: Petr Pokorný

Konference Travelcon 2020 byla zahájena koronaviru navzdory, zpětinásobil se počet účastníků

Cestovní ruch je na kolenou, ale nesmí padnout. A právě snaha připravit podmínky pro co nejrychlejší restart tohoto pro ČR ekonomicky významného odvětví, přiměla Jihočeskou centrálu cestovního ruchu (JCCR) nerušit letošní ročník odborné konference cestovního ruchu Travelcon v termínu 23. a 24. dubna.

Konference Travelcon 2020. Foto: Petr Pokorný
Konference Travelcon 2020 byla zahájena koronaviru navzdory, zpětinásobil se počet účastníků

Stalo se. Koronaviru navzdory. Dvoudenní Travelcon 2020 byl ve čtvrtek dopoledne zahájen. On-line.

„Domácí cestovní ruch se zcela zastavil. To my ale nesmíme. Naší povinností je hledat cesty, jak z této situace dostat s co nejmenšími šrámy. A právě Travelcon by se měl stát platformou pro společné hledání nejlepších řešení. To byl také hlavní důvod konferenci uspořádat a věřím, že Travelcon nabídne inspiraci a směry z této krize. Je čas hledět dopředu. Jizvám se nevyhneme, ale trvalé zmrzačení domácího cestovního ruchu nesmíme dopustit,“ uvedl ředitel JCCR Jaromír Polášek.

Konferenci zahájila „na dálku“ z krajského úřadu jihočeská hejtmanka Ivana Stráská spolu s Jaromírem Poláškem a spolupořadatelem konference, předsedou Destinační společnosti Českobudějovicko-Hlubocko Davidem Šťastným. Všichni mluvili o významu cestovního ruchu pro ekonomiku země i jednotlivých regionů, aktuální situaci a nutnosti udělat maximum pro zmírnění dopadu protiepidemických opatření na toto odvětví.

„V této nelehké době je pro nás všechny důležité sdílet informace a zkušenosti, které máme tak, abychom cestovní ruch opět nastartovali a abychom to vůbec přežili. To bude v tomto roce zásadní. Doufejme, že tím společně úspěšně projdeme a že všechno dobře dopadne,“ řekl mimo jiné Šťastný.

A skutečně. Atmosféra prvního dne konference byla velmi pozitivně a optimisticky laděná. Žádný pláč nad rozlitým mlékem a černé vize, ale naopak prezentace výhledů, možností a nových příležitostí, hledání a definování investic, konkurenceschopnost v rámci Evropy apod. Zájem odborné veřejnosti předčil očekávání organizátorů. Ti při klasické verzi počítali s fyzickou účastí zhruba 300 účastníků, on-line verze se ve čtvrtek ovšem zúčastnilo více než 1500 sledující, čímž se faktický počet účastníků zpětinásobil.

„Konference se mohou v pátek zúčastnit i další, zcela noví zájemci. Stačí se pouze bezplatně zaregistrovat na www.travelcon.cz. Program bude zahájen v obou sálech v 9 hodin. V zeleném sále bude úvodním tématem Creator House - evropský unikát v influencer marketingu. V oranžovém sále program odstartuje téma Gastroturistika v jižních Čechách. Letošní Travelcon je ovšem výjimečný i tím, že celý jeho průběh bude možné zhlédnout i zpětně,“ doplnila manažerka Travelconu Petra Machovcová.

Technické zajištění on-line Travelconu dostala na starost společnost Borovka event. Na její realizaci se, v prostorách dvou sálů a režii v pavilonu T2 českobudějovického výstaviště a studia v pražském sídle agentury CzechTourism, partnera konference, přímo podílely zhruba čtyři desítky lidí. Technici, kameramani, zvukaři, střihači a další. Ti všichni spolu s moderátory a přednášejícími, museli navíc pracovat v podmínkách striktního dodržování hygienických opatření. Výjimku měli pouze ti, kteří „vysílali“ z domova. Nedílnou součástí Travelconu se tak staly desinfekce, rukavice, roušky, štíty a rozestupy.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků