Článek
A je tomu už čtyři roky, co byla uvedena pátá generace golfu, a teprve nyní se objevuje nové kombi. To je o 36 cm delší než klasický hatchback a podle prvních informací by měl nabídnout 690 l v zavazadlovém prostoru. Pokud se zadní opěradla sklopí, bude moci zákazník převézt až 1550 l nákladu.
Karoserie zaujme zcela novou zádí, která nemá jediný společný díl s jakýmkoli jiným vozem z nabídky VW. To však neplatí o motorech. Zde se totiž objeví klasiky ve výrobním programu Golfu. Zážehové motory budou od začátku zastoupeny třeba jednotkami s výkony 75 kW a 103 kW, ale také moderním TFSI motorem o objemu 1,4 l s výkonem 103 kW (turbodmychadlo a kompresor dohromady) a dvojicí turbodieselů se 77 a 103 kW.
Takže jak to vypadá, ani zde se neobjeví nové agregáty s common-railem, které koncern stále slibuje i do menších modelů. Značka je pravděpodobně stále vyvíjí a čeká na poslední chvíli, aby splnila všechny emisní limity, které budoucnost přinese. Budeme se tak muset stále spokojit s hlučnějšími systémy čerpadlo-tryska.