Hlavní obsah
Zlatý motiv na lyžích nemá jen tak někdo. Foto: Profimedia.cz

Zlaté lyže sice na sjezdovce přednost nemají, okolí ale oslní

Spojit lyžování s luxusem je znovu o něco snazší. Automobilka Bentley, která slaví v roce 2019 sto let své existence, se totiž rozhodla spojit síly s lyžařskou značkou Bomber a uvedla na trh lyže pro opravdu náročné zákazníky. Jejich cena navíc nešplhá do stovek tisíc korun, jak by se mohlo díky zlatému motivu zdát.

Zlatý motiv na lyžích nemá jen tak někdo. Foto: Profimedia.cz
Zlaté lyže sice na sjezdovce přednost nemají, okolí ale oslní

Ruční výroba jednoho páru lyží zabrala konstruktérům v italském městě Biella zhruba 32 hodin. A protože k luxusu neodmyslitelně patří zlato, není ani celkem sto párů lyží výjimkou.

Pokud se totiž dostanete k jednomu z páru lyží, budete ve sněhu díky povrchovému motivu z 24karátového zlata doslova zářit. „Design byl inspirován automobilkou Bentley a podílel se na něm tým lidí, kteří spolupracovali 18 měsíců mezi Itálií a New Yorkem,“ prozradil hlavní designér Chris Cooke.

Ze spolupráce vyšly dvě edice. Lyží se zlatým motivem (vlevo) bylo vyrobeno celkem 100 párů, těch s označením Black Diamond o sto víc.

Foto: Profimedia.cz

„Všechno, co jsme na lyžích vymysleli, tam je z nějakého konkrétního důvodu. Nechtěli jsme vytvořit lyže, které budou pouze hezké na pohled, ale které zároveň budou majiteli poskytovat kvalitu na sjezdovce,“ uvedl Cooke.

Cena pod sto tisíc

Na vytvoření speciální edice spolupracoval také americký lyžař a olympijský vítěz Bode Miller, který ukončil kariéru v roce 2017 a stal se tváří a spolumajitelem lyžařské značky.

Cena Centenary edition 84, tedy pozlacených lyží, byla stanovena na 3750 dolarů, v přepočtu zhruba 85 tisíc korun. Druhá edice nese označení Black Diamond a její cena je zhruba o třetinu nižší.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků