Hlavní obsah

Muži nosící trička s výraznými logy jsou promiskuitnější, naznačuje studie

Novinky, Martin Vlk

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Studie vedená americkým evolučním psychologem Danielem Krugerem z Michiganské univerzity naznačila, že muži, kteří nosí trička známých značek s výraznými logy, jsou promiskuitnější a méně důvěryhodní. Naopak ti, kteří volí raději trička s menšími logy, jsou podle studie vnímavější a spolehlivější.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Studie byla zveřejněna v akademickém časopise Personality and Social Psychology Bulletin. Doktor Kruger si v ní chtěl původně ověřit, zda velká loga dražších značek působí na ženy stejně, jako tomu bývá u vábení samiček k páření a následnému zplození potomků v říši zvířat.

Teorie spočívala v tom, že výrazná loga mohou být pro ženy lákavá, protože ukazují ekonomickou sílu a schopnost muže investovat do budoucnosti svých potomků. Výsledky studie však naznačují, že jsou vnímána spíše jako ukazatel jejich investice do sexu než do reprodukce.

Ve studii ukazovali 376 americkým studentům polo trička známé značky s velkým i malým logem. Testovaní si měli představit muže, který tričko vlastní, a ohodnotit jej na stupnici 1 až 100 podle různých faktorů souvisejících s úsilím, které vynakládá jak do potenciálního sexu, tak do rodičovství.

Mezi tyto faktory patřilo například „často flirtuje“ a „vědomě to zkouší na někoho, kdo je zadaný“, či „je dobrý v péči o děti“ a „věnuje většinu zdrojů na podporu rodiny“. Dobrovolníci rovněž hodnotili, zda by se tento muž zajímal spíše o krátkodobé či dlouhodobé vztahy.

V další části studie byla jiná skupina 615 dobrovolníků dotázána, na jaké typy událostí – ve výběru figurovalo třeba rodinné setkání či večírek, jehož se účastní žena, o kterou má zájem – se pro muže hodí polo tričko s malým logem a pro jaké je naopak vhodnější to s velkým logem.

Větší loga, větší zájem o sex

Výsledky ukazují, že muž s větším logem na tričku má podle dotázaných větší zájem o sex, než o to, stát se rodičem. Stejně tak se více zajímá o krátkodobější než dlouhodobější vztah.

„Velká loga luxusnějších produktů zvyšují sociální konkurenceschopnost a přitažlivost, zatímco malá loga podporují vnímání důvěryhodnosti a spolehlivosti,“ vysvětlil Kruger Daily Mailu.

Muži uváděli, že by si tričko s větším logem vzali při příležitosti, kdy by museli soutěžit o sociální dominanci, ve vedoucích pozicích či v situacích, kdy by se snažili zaujmout potenciálního partnera. Menší logo by volili u neformálních pracovních pohovorů či při prvním setkání s rodiči své přítelkyně.

Odpovědi mužů a žen se do značné míry shodovaly.

Reklama

Výběr článků

Načítám