Článek
Kdo teď chce ve VIP restauracích v LA a okolí budit dojem hosta, který je „in“, musí si nechat naservírovat k jídlu lahev právě tohoto nápoje. A takřka přes noc pak vznikla nová profese – z Rieseho se stal sommelier vody Beverly Hills 90H2O.
„Můžete mít horskou vodu z Kanady, vodu z ledovce v západním Grónsku, ale také třeba nejnovější vodu značky Beverly Hills 90H2O vytvořenou naším generálním manažerem Martinem Riesem," vemlouval se vrchní číšník baru Ray's and Stark v LA reportérovi Time Magazinu.
Vzápětí se objevil před novinářem pětačtyřicetistránkový nápojový lístek vod z deseti zemí, který sestavil Riese. Je mezi nimi pochopitelně na předním místě i Beverly Hills 90H2O, jejíž litrová láhev k jídlu přijde na 16 dolarů (323 korun). Pokud však zákazník koupí balík s tuctem lahví, zaplatí „ jen" 79 dolarů, takže kus ho bude stát něco přes 130 korun.
Číslované lahve
Novinku produkuje firma Drink Company. Ta nejdříve dodala na trh omezenou sérii 10 tisíc litrů, ale ta se rychle vyprodala. Pro velký úspěch už je tak v prodeji druhá série. Každá lahev má své číslo, „aby host hned věděl, kolikátou lahev právě koupil".
Základem nápoje je čirá voda H2O z horského pramene v severní Kalifornii. Do ní tvůrci přidali minerály včetně magnezia, soli, vápníku a různých dalších příměsí, až dosáhli chuti, jež je podle jejich vyjádření „hedvábná, jedinečná a zcela jiná než mají podobné nápoje".
Úspěch nové vody však potvrdila i loňská první cena z Mnichova mezi 370 konkurenty ze 40 států – za nejlepší byla vyhlášena právě Rieseho voda.