Hlavní obsah

RECENZE: Ananda. V Indii mnozí hledají, ale málokdo nachází

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italský režisér Stefano Deffenu je autorem a vypravěčem dokumentu Ananda. V něm se vydává do Indie pátrat po údajné skupině šťastných dětí, které žijí svobodně kdesi v lese.

Trailer filmu Ananda

 
Článek

Autor prochází krajem, setkává se s guru i s turisty a hraje si s místními dětmi ve škole. V levném hostelu pak komentuje osazenstvo. Prý falešní mystikové, falešní chudáci, prostě západní turisti. Ale Deffenu se tak chytá do vlastní pasti. Stylizuje se do něčeho vyššího, přitom je stejný. Je snad indickým mudrcem? Je Siddharthou, který opouští věci pozemské a odchází do bezdomoví? Ne, je to taky turista.

Do záběrů Indie se mu proplétají vzpomínky na jeho zemřelého bratra, aniž by autor vysvětlil, jak to s Indií souvisí. Pak dospěje do vesnice Malana v podhůří Himálaje. Tamní obyvatelé se nebaví s cizinci, nesmíte se jich dotknout, a navíc tvrdí, že jsou potomky Alexandra Velikého, což může být pravda a také nemusí.

Foto: Kviff

Ananda

Vypravěč si opět hraje s dětmi. O Indii zjevně mnoho neví, proto ani v přímém kontaktu s touto rozmanitou, bohatou a starou kulturou nesděluje nic hlubšího, nebo snad dokonce nového. Sklouzává po povrchu.

Je škoda, že si autor neujasnil, co je hlavním tématem filmu, jakou myšlenku chce sdělit. Přeskakuje mezi místy a tématy a nabízí normální turistické záběry Indie, které ovšem může natočit kdokoliv, kdo si za pár korun koupí letenku do Nového Dillí.

Celkové hodnocení: 45 %

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám