Článek
Autorský kolektiv, který tvořili Tereza Brdečková, Jiří Dědeček, Adam Hoffmeister, Jakub Hora a Matyáš Trnka, pojal celou expozici velkolepě. Nechtěl jít cestou mrtvé a odcizené prezentace jednotlivých exponátů, ale dal si za cíl zapojit do děje i návštěvníka.
Ten tak prochází filmovými ateliéry při natáčení komedií Limonádový Joe, Adéla ještě nevečeřela či Tajemství hradu v Karpatech a nakukuje hercům, či dokonce režisérovi přes rameno. Pracovat s návštěvníkem jako s přímým aktérem dění je dnes už zkrátka světovým trendem.
Atraktivně působí hned druhý výstavní sál. Je věnovaný nejen filmu Limonádový Joe z roku 1964, ale ukazuje i divadelní představení, jež mu předcházela. Na obrazovce lze zhlédnout loutkový film Jiřího Trnky Árie prérie (1949), ve vitríně jsou umístěny autorovy knihy Limonádový Joe či Kolty bez pozlátka, filmové plakáty, fotografie i kartóny s návrhy kostýmů. Největší pozornost však přitáhne čtveřice kostýmů z filmu, které nosili herci Olga Schoberová, Karel Fiala a Květa Fialová.
Druhý výrazný zážitek čeká v podzemních kamenných prostorách zámku. Kurátoři v chladném sklepení vytvořili repliku tajemné alchymistické dílny z filmu Císařův pekař a Pekařův císař.
Ve vlhkém šerosvitu jsou na stole rozmístěny magické předměty, lidská lebka, zázračné rostliny či skleněné křivule. U stropu se houpe vycpaný krokodýl, jenž vrhá po okolních stěnách zlověstné stíny. A někde v koutě se možná skrývá i magistr Kelly nebo John Dee.
Bylo třeba formou výstavy ocenit Brdečkovo fantaskní vizionářství a schopnost vymyslet a zrealizovat, nejen na filmovém plátně, zázraky.