"Prodej během prvních dní překonal i takové bestsellery, jako jsou novinky od Stephena Kinga Zpěv Susannah nebo Zaslaná pošta Terryho Prattcheta, které vyšly v češtině v červnu. Po zkušenostech s anglickým vydáním předchozího dílu očekáváme další růst zájmu o knihu před vánočními svátky," uvedl pro Právo.

Britské vydavatelství Bloomsbury, které zbohatlo na vydání příběhu čarodějnického učně, už dnes řeší otázku, jak pokračovat v expanzi poté, co J. K. Rowlingová ukončí sedmým dílem celou ságu. Má vydavatelství vše vsadit na slavnou autorku, nebo expandovat, aby se udrželo jako globální hráč? Zatím se zdá, že rozhodnutí padlo na konzervativní styl expanze, který dává stěží prostor mladým a neznámým autorům, napsal International Herald Tribune.

Bloomsbury spustil v roce 1986 nynější výkonný ředitel Nigel Newton s 2,2 miliónu liber (na 95 miliónů Kč) a pětašedesátistránkovým podnikatelským plánem.

Peníze utržené za prodej Harryho Pottera už použil k průniku na dva největší knižní trhy na světě, když koupil loni v prosinci vydavatelství Walker Publishing ve Spojených státech za 6,5 miliónu liber (na 280 miliónů Kč) a Berlin Verlag v Německu v roce 2003.