Rozhovor ale zahájil zakladatel newyorské skupiny, která v osmdesátých letech výrazně posunula brutalitu a tvrdost hudby, trochu netradičně: „Zrovna jsem tu viděl přelétat orla, nádhera. Byl větší než auto.“

Na otázku, kde se vzal orel v New Yorku, odvětil: „Žiju teď na venkově.“

Girův život také prošel změnami stejně jako tvorba Swans, která byla zpočátku syrová, brutální a bezohledně obnažovala lidskou povahu: "Swans se zabývali mnoha tématy, i duchovními. Mnoho je jich temných, ale měli taky mnoho milostných písní. Nejsem jednorozměrný. Ve Swans jsem odkrýval hodně témat."

Ani obnovení Swans nejsou čistě návratem k původnímu pojetí, i když Gira přiznává: „Chtěl jsem zažít tu zkušenost s totálně pohlcujícím zvukem Swans. Nový materiál, který jsme napsali od té chvíle, kdy jsme se dali dohromady, je extrémnější a mnohem transcendentálnější v rituálním a spirituálním smyslu těchto totálních sonických experimentů.“

Gira obnovení Swans nepovažuje za cestu ke kořenům: „To nebyl návrat, to byla cesta vpřed. Šlo o to použít přístup práce Swans a posunout ho dál. Třináct nebo čtrnáct let jsem se věnoval projektu Angels Of Light, ale cítil jsem, že se vyčerpal. Měl jsem nějaké písně napsané pro Angels Of Light, ale neměl jsem je zájem nahrávat s Angels Of Light, tak jsem je s přáteli transformoval do podoby písní Swans.“

V repertoáru se také neobjeví skoro žádné starší skladby: "Budeme hrát jednu z počátků Swans - I Crawled. Ale je hodně odlišná, má velmi dlouhé intro, které na desce nebylo. I písně, které jsou na novém albu Swans My Father byly transformovány. Já vždycky materiál nechávám naživo se vyvíjet. Nechceme být jako popová nebo rocková kapela, která opakuje, co je na desce, chci, aby materiál plynul a byl stále naléhavý."