Kromě firmy je stíháno pět lidí včetně dodavatele navigací, uvedla to ve středu mluvčí Městského státního zastupitelství v Praze Štěpánka Zenklová.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Název autoservisu nesdělila, podle informací Novinek ale má jít o servis s pobočkami v Praze na Strahově a Černém Mostě, kde v roce 2013 zasahovala policie právě s podezřením na instalaci kradených navigací. Policie tehdy zasahovala právě v provozovnách NH Car. Mediální zástupce firmy Milan Smutný tehdy veškerá podezření odmítl.

„Vůbec o tom nic nevím. Nevím, co bych vám k tomu řekl, jsem překvapený z informace, kterou mi říkáte. Musím se informovat, co se vlastně stalo,“ řekl ve středu Právu obchodní ředitel NH Car Radek Donner.

ČTĚTE TAKÉ:
Policie zasahovala v pražských autosalónech, zákazníci se dovnitř nedostali

Dodavatel navigací podle obžaloby nejprve na přístrojích vybrousil výrobní čísla a opatřil je nálepkami určujícími skutečnou identifikaci, poté je za extrémně nízkou cenu prodal autoservisu.

Firma prý navigace, které označovala jako nové, instalovala do aut způsobem, který zcela odporuje bezpečnostním standardům.

Při obvyklé on-line instalaci by výrobce vozu ihned zjistil, že navigace je kradená a instalace by se neuskutečnila.

"Motivem obviněných bylo obstát v tvrdém konkurenčním boji mezi autorizovanými autoservisy za každou cenu, tedy i za cenu páchání trestné činnosti, a získat co nejvíce klientů, a vykazovat tak vyšší zisky," dodala mluvčí.

Škoda Auto může s hříšníky i utnout spolupráci 

Automobilka Škoda Auto zatím o obžalobě nemá konkrétní informace a nemá potvrzeno, zda se manipulace měly týkat její značky. "Do uzavření vyšetřování nelze relevantně komentovat případná provinění, například i s ohledem na fakt, že mnozí autorizovaní prodejci zastřešují více značek nejen koncernu VW," řekl Právu mluvčí automobilky Škoda Vítězslav Pelc.

"V obecné rovině má Škoda Auto pro situace, kdy některý z autorizovaných partnerů pochybí, postupuje v rozporu se zákonem a dobrými mravy, či překročí rámec daný smluvním vztahem, připraveny eskalační procesy, jejichž výsledkem může být dle závažnosti případu až ukončení spolupráce," upozornil Pelc.