Prozatím se ale v obou směrech stále tvoří několikakilometrové kolony, v nichž musí řidiči vydržet desítky minut. Ministerstvo dopravy je vzhledem ke komplikacím, které přeprava kotle způsobila v uplynulých dnech, rozhodnuto zahájit s odpovědnou firmou správní řízení.

"Dvěstětunový kolos, který by se nevešel pod mýtnou bránu, se v noci podařilo přeložit a podsunout pod mýtnicí," sdělil ČTK vedoucí přepravy nákladu Petr Bednář z firmy Rádl.

Video

Protahování obřího kotle pod lávkou na R10. Zdroj: PRÁVO/Radek Plavecký

Obří nádoba je 35 metrů dlouhá, 6 metrů široká a 5,5 metru vysoká. Položená na tahač neprošla na silnici R10 nejprve mýtnou branou a o pár metrů dál pod mostem. Bránu překonali přepravci ve středu, na dnešní den zbýval most. Pak se náklad pomocí jeřábů naloží zpět na tahač a zamíří přes Starou Boleslav do Mělníka. Tam by se měl v pátek přeložit na loď a odtud zamíří po řekách do Srbska.

Kotel uvízlý pod mýtnou bránou

"Pod poslední překážkou, což je lávka nad R10, nám zbývá posledních 20 metrů, pak budou přistaveny jeřáby a okamžitě odjedeme. Chtěl bych říci, že to bude do 12 hodin, ale řekněme nejpozději do jedné," sdělil Novinkám krátce po 11. hodině jednatel přepravní firmy Václav Rádl.

V místě, kde museli silničáři svést provoz do jednoho směru dálnice, se tvoří dlouhé kolony a řidiči musí počítat se zdržením.

Firmě Rádl, která žádala o uzavírku silnice R10 a označovala úsek dopravními značkami, hrozí ve správním řízení až půlmilionová pokuta. „Firma Rádl porušila rozhodnutí o povolení, za což s ní zahájíme správní řízení. Hrozí jí pokuta v hodnotě stovek tisíc korun, až půl miliónu,“ sdělil Novinkám mluvčí resortu Martin Novák.

 

FOTO: Jiří Forman, Novinky

Upřesnil, že ministerstvo bylo ochotno ještě tolerovat porušení původních podmínek, podle nichž neměl nadměrný náklad ve středu ráno blokovat dopravu, a dalo firmě Rádl čas do čtvrtečních 7:00. „Jelikož ani do této doby se nepodařilo závadu odstranit, došla nám trpělivost a budeme to řešit jako správní delikt. Na starosti to bude mít místní úřad, který povolení k přepravě vydal,“ řekl Novák.

Potíže v transportu se objevily již v noci na středu, kdy technici zjistili, že přistavené jeřáby nedokáží přeložit přepravovaný kotel na posunovací mechanismus, pomocí kterého se kolos podsune pod mýtnou bránou a následným mostkem. [celá zpráva] Původně se měl náklad přeložit v 15:00, podle Bednáře se to podařilo až ve 22:00.