Hlavní obsah

Podle 40 procent mladých učitelů je covid bublina a očkování nebezpečné

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Informacím vlády k epidemii nemoci covid-19 nedůvěřuje zhruba polovina učitelů, její opatření hodnotí kladně necelá třetina. Kolem dvou pětin pedagogů do 34 let, tedy 40 procent, vnímá covid jako běžné virové onemocnění a očkování proti němu jako nebezpečné. Vyplývá to z průzkumu, který zveřejnila společnost Člověk v tísni.

Foto: APA

Ilustrační foto

Článek

Nemalé procento vyučujících zastávalo podle autorů průzkumu v lednu alternativní názory a postoje.

Epidemie? Nafouknutá mediální bublina

„Nadprůměrně se to týká zvláště mladých učitelů ve věku do 34 let. Téměř čtyřicet procent z nich považuje epidemii koronaviru za nafouknutou mediální bublinu, covid-19 označují za běžné virové onemocnění podobné chřipce, myslí si, že pravidelné nošení roušek má negativní zdravotní důsledky, a nechtějí se nechat očkovat, protože to je nebezpečné,” shrnul Karel Strachota, ředitel programu Jeden svět na školách (JSNS) Karel Strachota, který se na šetření podílel.

Za prvních 15 minut se k očkování registrovalo 10 tisíc zaměstnanců škol

Domácí

Podle Strachoty se dá předpokládat, že své postoje mohou přenášet i na žáky.

Průzkum dále ukázal, že podle zhruba čtvrtiny učitelů představují koronavirová opatření nepřijatelný zásah do základních svobod. Mezi pedagogy do 34 let a učiteli na středních odborných učilištích sdílely tento názor dvě pětiny.

Zároveň ale 96 procent respondentů uvedlo, že jejich škola zvládá současnou situaci výborně, případně s drobnými výhradami.

Výuka online se podle rodičů zlepšila, spokojeno je však jen 41 procent, ukázal průzkum

Věda a školy

Podporu od ministerstva školství při zavádění výuky na dálku ovšem pocítila jen dvě procenta vyučujících.

Nejsložitější je zapojení všech studentů do online výuky

Spokojenost s technickým zajištěním výuky na dálku v prvním pololetí aktuálního školního roku narostla proti loňskému jaru z 22 procent na 80 procent. Za nejobtížnější označilo v lednu 59 procent vyučujících zapojení všech studentů do výuky online, 40 procent udržení pozornosti studentů při výuce a 29 procent technické problémy s připojením. Kolem 16 procent učitelů vnímalo v lednu distanční výuku jako neproblematickou.

Duševní zdraví některých dětí je v alarmujícím stavu, zařiďme jim návrat do škol, apelují odborníci

Věda a školy

Asi tři čtvrtiny učitelů označily za příčinu obtíží studentů s distanční výukou jejich nechuť k učení po internetu, dvě pětiny viděly problém ve špatném připojení k internetu či v nedostatku podpory od rodiny a třetina v nedostatečném technickém vybavení žáků.

Kolem 49 procent dotázaných navíc uvedlo, že nedůvěřuje informacím české vlády k epidemii koronaviru. Kladně počínání kabinetu hodnotilo 29 procent učitelů. Z médií věřili nejvíc veřejnoprávním. České televizi vyjádřilo důvěru 72 procent pedagogů a Českému rozhlasu 53 procent.

Pětina rodičů znevýhodněných dětí je bez kontaktu se školou, zjistilo šetření

Věda a školy

Průzkum udělala agentura Focus ve spolupráci se vzdělávacím programem JSNS pro Evropskou lidovou stranu pod záštitou europoslance Luďka Neidermayera. Konal se v lednu a zúčastnilo se ho zhruba 700 vyučujících z přibližně 200 základních a středních škol v ČR.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám