Hlavní obsah

S tímhle návodem své podnikání otevřete novým příležitostem i ve zdánlivě nepříznivých situacích

Novinky, Vodafone

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tajná dovednost úspěšných podnikatelů? Umění proměnit problém v příležitost. Téměř jedinou jistotou i v nejistých dobách je internet. Přesunuli se na něj zákazníci, firmy i zaměstnanci.

Foto: Vodafone

Začít s onlinem nemusí být tak těžké, jak se zdá

Článek

Právě internet vás může inspirovat, pomoci vám rozšířit současné podnikání nebo zcela změnit jeho dosavadní podobu, ale především: na internetu můžete zasáhnout masy i bez dvoumetrových odstupů. Jak se chopit příležitosti a využít ho ve svůj prospěch?

Začít s onlinem nemusí být tak těžké, jak se zdá 

Říkáte si, že povaha vašeho podnikání není slučitelná s online světem? Pak se na celou věc zkuste podívat z jiného úhlu a hledejte nové cesty jako Jiří Giesl. Majitel kavárny PIKOLA řešil, jak vybruslit ze situace, kterou přinesl rok 2020. Provoz kavárny byl omezený a lidé se místo u kávy začali scházet na internetu. Jak ale do online prostředí přenést kavárnu, která je ve své podstatě offline záležitostí?

„Lidé si většinou představí študáky na wifině, vůbec je nenapadne, co všechno se dá kolem kávy vytvořit. Kafe už dávno není jen teplý nápoj,“ říká Jiří Giesl. „Přišel covid a online nás zachránil. Díky němu jsme mohli dál fungovat. Ta doba nám ukázala, že podnikat se dá i jinak, než si člověk původně naplánoval.“ 

Tenhle podnik je zkrátka jiné kafe. Dnes má PIKOLA svůj vlastní e-shop, web s blogem, podcasty a nebojí se ani live streamů. To ale neznamená, že i vy byste se hned měli do všeho vrhnout po hlavě.

Jak začít podnikat v onlinu: 

1. Vyberte si oblast, ve které chcete podnikat

Vyberte si nejprve jednu oblast a na tu se zaměřte. Vyšperkujte si e-shop, webové stránky, rozjeďte webináře nebo vlastní blog. Udělejte si přehled o digitálních kanálech a vyberte si jeden z nich – takový, který k vašemu podnikání sedí nejvíce. Pokud budete dělat 10 věcí najednou, uberete jim na kvalitě a výsledek se nemusí dostavit. Postupem času můžete přidávat další online aktivity jednu po druhé.

2. Myslete na vhodnou strategii

2. Myslete na vhodnou strategii Zamyslete se nad tím, čeho chcete na internetu dosáhnout – jaké jsou vaše cíle, jak blog/magazín/podcast zapadá do konceptu vaší značky a kdo je vaše cílová skupina. Navrhněte si publikační plán a teprve potom se vrhněte na samotnou tvorbu.

2. Myslete na vhodnou strategii Zamyslete se nad tím, čeho chcete na internetu dosáhnout – jaké jsou vaše cíle, jak blog/magazín/podcast zapadá do konceptu vaší značky a kdo je vaše cílová skupina. Navrhněte si publikační plán a teprve potom se vrhněte na samotnou tvorbu.

2. Myslete na vhodnou strategii Zamyslete se nad tím, čeho chcete na internetu dosáhnout – jaké jsou vaše cíle, jak blog/magazín/podcast zapadá do konceptu vaší značky a kdo je vaše cílová skupina. Navrhněte si publikační plán a teprve potom se vrhněte na samotnou tvorbu. 3. Nebojte se reklamy

2. Myslete na vhodnou strategii Zamyslete se nad tím, čeho chcete na internetu dosáhnout – jaké jsou vaše cíle, jak blog/magazín/podcast zapadá do konceptu vaší značky a kdo je vaše cílová skupina. Navrhněte si publikační plán a teprve potom se vrhněte na samotnou tvorbu. 3. Nebojte se reklamy Aby se o vás vaši zákazníci dozvěděli, musíte být vidět. K tomu na internetu slouží řada bezplatných i placených nástrojů a reklamy. Své počínání můžete podpořit například e-mailingem, reklamou na sociálních sítích nebo ve vyhledávání. Dejte o sobě vědět!

2. Myslete na vhodnou strategii Zamyslete se nad tím, čeho chcete na internetu dosáhnout – jaké jsou vaše cíle, jak blog/magazín/podcast zapadá do konceptu vaší značky a kdo je vaše cílová skupina. Navrhněte si publikační plán a teprve potom se vrhněte na samotnou tvorbu. 3. Nebojte se reklamy Aby se o vás vaši zákazníci dozvěděli, musíte být vidět. K tomu na internetu slouží řada bezplatných i placených nástrojů a reklamy. Své počínání můžete podpořit například e-mailingem, reklamou na sociálních sítích nebo ve vyhledávání. Dejte o sobě vědět!

2. Myslete na vhodnou strategii Zamyslete se nad tím, čeho chcete na internetu dosáhnout – jaké jsou vaše cíle, jak blog/magazín/podcast zapadá do konceptu vaší značky a kdo je vaše cílová skupina. Navrhněte si publikační plán a teprve potom se vrhněte na samotnou tvorbu. 3. Nebojte se reklamy Aby se o vás vaši zákazníci dozvěděli, musíte být vidět. K tomu na internetu slouží řada bezplatných i placených nástrojů a reklamy. Své počínání můžete podpořit například e-mailingem, reklamou na sociálních sítích nebo ve vyhledávání. Dejte o sobě vědět! 4. Bez internetu ani ránu

Základem podnikání na internetu je spolehlivé a stabilní připojení. V případě, kdy pořádáte webináře, podcasty či zkrátka stahujete velké množství dat se bez pořádného internetu neobejdete. S Gigabit internetem od Vodafonu Business bude vaše podnikání o giga rychlejší – řítí se totiž rychlostí až 1 Gb/s. S gigabitovým internetem pro firmy do svého podnikání vnesete větší stabilitu i klid a místo problémů s internetovým připojením se budete moci soustředit na své obchodní priority. Vrhněte se do onlinu ještě dnes!

Výběr článků

Načítám