Hlavní obsah

Na Vysočině vyroste Lidl Les

Novinky, Lidl.cz

Projekt Lidl Les skloubí výsadbu nového lesa s podporou domácích výrobců. Lidl totiž přispěje 1 Kč z nákupu vybraných výrobků privátní značky Náš kraj na výsadbu nového lesa na Vysočině. Tváří projektu, jehož cílem je vysadit 200 000 stromů, se stal profesionální rybář a cestovatel Jakub Vágner.

Foto: Lidl.cz

Ambasadorem projektu se stal Jakub Vágner.

Článek

Postupné oteplování a sucho v uplynulých letech ovlivňují také stav lesů. Oslabené stromy jsou náchylnější k nemocem a méně odolné vůči škůdcům. Společnost Lidl se proto spojila s Lesy ČR a přichází s projektem Lidl Les. Jeho výsledkem bude výsadba nového lesa na Vysočině v místech, kde lesní porost zničila kůrovcová kalamita. „Uvědomujeme si, že naše podnikání má vliv i na přírodu, k jejíž obnově chceme přispět. Vzhledem k tomu, že s následky kůrovcové kalamity se česká krajina může potýkat roky, rozhodli jsme se zaměřit tímto směrem. Ve vybraných lokalitách vysadíme 200 000 stromů tak, aby vyrostl silný a pestrý les,“ vysvětluje jednatel společnosti Lidl odpovědný za nákup Michal Farník.

Projekt Lidl Les je zároveň podporou domácích výrobců. Jeho součástí je totiž kampaň, do které se mohou zapojit zákazníci. Na výsadbě lesa se budou podílet zakoupením vybraných produktů pod privátní značkou Náš kraj. „Z každého takového výrobku Lidl přispěje 1 Kč na výsadbu nového lesa. Kampaň začíná v pátek 1. 7. a potrvá až do dosažení částky 5 milionů korun,“ popisuje mechaniku kampaně Michal Farník. Na stránkách www.lidl-les.cz se zájemci dozví, kolik už je vybráno, zajímavosti o lese, ale také jak postupuje výsadba. Ta je plánovaná na druhou polovinu října a zahrnuje lokality v okolí Humpolce a Jihlavy.

Foto: Lidl.cz

Lidl na Vysočině vysadí celkem 200 000 listnatých i jehličnatých stromů.

Tváří projektu je mezinárodně uznávaný profesionální rybář, cestovatel, fotograf a dobrodruh Jakub Vágner. Ten kampaň představuje také formou videa „Les, to není žádná sranda“. Spolupráci s Lidlem na projektu Lidl Les plánuje podpořit i jako zákazník koupí produktů Náš kraj. „Ve svém životě se snažím dělat hlavně věci, které mi dávají smysl. Přijde mi skvělé, že se Lidl rozhodl sázet stromy. Líbí se mi jakákoliv činnost, která nám dává šanci zmírňovat a snad z části i napravovat lidskou aktivitu v naší krajině,“ hodnotí Jakub Vágner.

Lokality pro výsadbu na Vysočině společně s Lidlem vytipovala společnost Lesy ČR. Ta výslednou částku využije na zalesnění cca 30 ha, kromě sazenic se počítá také s oplocením a péčí po dobu několika následujících let. „Kalamita postupně ve všech regionech doznívá, a to i na Vysočině. Naším úkolem posledních let je tedy rozsáhlá obnova lesů. Kde je to možné, podporujeme přirozenou obnovu porostů, jinak vysazujeme desítky milionů sazenic ročně a pomáhá i veřejnost, včetně škol a pracovních týmů. Moc nás těší velký zájem, který dokazuje, že lidé nejsou vůči krajině lhostejní. Všem děkujeme,“ říká Jiří Groda, pověřený vedením Lesů ČR.

Výběr článků

Načítám