Hlavní obsah
V současné chvíli má stočený tachometr zhruba třetina prodávaných ojetin

Kdo chce koupit ojetinu, neměl by čekat. Proč?

Autobazary už mají téměř měsíc otevřeno a lidé opět začali kupovat ojetá auta. Podle odborníků je přitom právě nyní dobrá příležitost koupit si auto „z druhé ruky“, za pár měsíců by nemusela být nabídka ojetých vozů tak široká. Je ale potřeba dát si zvýšený pozor na stočený tachometr. Jak si vybrat kvalitní ojetinu?

V současné chvíli má stočený tachometr zhruba třetina prodávaných ojetin
Kdo chce koupit ojetinu, neměl by čekat. Proč?

„Kvůli opatřením spojených s koronavirem se jen v březnu propadl počet dovezených ojetých osobních aut meziročně o třetinu, v dubnu dokonce o téměř 53 procent. Lze očekávat, že se v příštích měsících nabídka ojetých vozů sníží a chybět budou zejména kvalitní ojetiny, které se nejdříve vyprodají. Pokud se navíc firmy rozhodnou držet vozy delší dobu, sníží se výrazně i nabídka mladších a zánovních ojetin. Na její snížení bude mít do budoucna vliv i nynější pokles ve výrobě nových aut,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám na trhu ojetých vozidel.

Pozor na skrytá rizika

Špatnou zprávou však je, že propad v tržbách prodejců vozidel zvýšil riziko koupě ojetého auta se stočeným tachometrem. Pro některé prodejce je to jednoduchý a rychlý způsob, jak na voze více vydělat a očekává se proto, že do konce roku by se mohl podíl vozidel se stočeným tachometrem opět přiblížit ke hranici 40 procent. V současné chvíli má stočený tachometr zhruba třetina prodávaných ojetin.

Stočený tachometr lze odhalit díky informacím z AUTOTRACERu

Dobrou zprávou ale je, že stočený tachometr lze odhalit bez toho, aniž byste museli někam chodit. Stačí si sednout k internetu a na www.zkontrolujsiauto.cz zadat VIN kód daného vozidla. Systém AUTOTRACER vám pak zdarma odhalí, kolik informací je o daném vozidle k dispozici a je na vás, zda si za pár stokorun necháte vyjet konkrétní informace, bez nichž ale stočený tachometr neodhalíte. Kromě stočeného tachometru se navíc můžete dozvědět také to, zda a jak bylo auto servisované, jestli nebylo havarované a pokud ano, jaká vznikla při havárii škoda, zda není evidované jako odcizené, jestli není zatížené leasingem či spotřebitelským úvěrem, jaký je skutečný rok jeho výroby a jak je vybavené, kdy bylo poprvé registrované či pro jakou zemi bylo vyrobeno.

Díky informacím z AUTOTRACERu můžete ušetřit desetitisíce

Díky těmto informacím lze tedy odhalit i zatajenou havárii. Zatajování havárií je přitom ještě častější nekalou praktikou na trhu než stáčení tachometrů. Přes 99 procent inzerátů uvádí, že vozidlo nebylo havarované, což podle dat pojišťoven není možné. Havárii či poškození lze nalézt u zhruba 25 procent pětiletých aut, v případě desetiletých vykazuje havárii či poškození přibližně 60 procent z nich. A lepší to není ani u dovážených ojetých aut, u nichž každé dvacáté vykazuje dokonce totální škodu. Průměrné stáří prodávaných ojetin je mezi devíti až deseti lety.

Každé dvacáté dovezené auto vykazuje totální škodu

Kromě havárií a manipulaci s tachometrem lze díky záznamům v systému AUTOTRACER odhalit také skutečnou zemi původu. Podle nedávné analýzy společnosti Cebia má každé páté dovezené auto uvedenou falešnou zemi původu, nejčastěji Německo nebo dokonce Českou republiku. Důvodem je to, že se auto rychleji prodá a za lepší cenu. Ve skutečnosti pochází tato auta často z východní, jihovýchodní či jižní Evropy, výjimkou nejsou ani mimoevropské země jako je například Omán.

Díky informacím tak můžete ušetřit nemalou částku, o kterou byste přeplatili reálnou cenu vozu a pravděpodobně by vás čekali nepředvídatelné náklady spojené s údržbou auta, jež je ve skutečnosti v jiném stavu, než tvrdí prodejce. Za pár stokorun tak můžete ušetřit desetitisíce.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Výběr článků