Na měsíci planety Saturn je voda

Vědci našli vodu v kapalném stavu na měsíci planety Saturn Enceladus. S pomocí sondy Cassini, která se pohybuje v blízkosti prstencové planety, se jim podařilo získat důkaz, že vodu chrlí gejzíry na měsíci, který je jinak pokryt ledem. Nový objev výrazně zvyšuje naději, že na tomto vesmírném tělese by mohl existovat život, informoval americký vědecký časopis Science.

Na měsíci planety Saturn je voda

Překvapivý objev nadchl především ty vědce, kteří už dříve tvrdili, že Enceladus by mohl patřit mezi několik málo míst v naší sluneční soustavě, kde by se životu s velkou pravděpodobností dařilo.

Nové fotografie s vysokým rozlišením pořízené sondou Cassini zachytily erupce ledové tříště a obrovských oblak vodní páry z gejzírů na jižním pólu Encelada.

"Kouřová pistole", jak vědci gejzíru přezdívají, tak poskytuje důkaz, že souputník Saturnu má vodu, vysvětluje Carolyn Porcová z kosmologického institutu v Boulderu v americkém státě Colorado.

Pokud je na Enceladu i život, pravděpodobně to bude ve formě mikrobů nebo jiných primitivních organismů schopných žít v extrémních podmínkách, tvrdí experti.