Hlavní obsah

Ač jednala v dobré víře, po 44 letech přišel vyhazov

Novinky, nčs

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V pekárně pracovala 44 let, z toho posledního čtvrt století jako manažerka prodejny. Přesto po dlouhých letech přišla o práci. Šedesátiletá Megan Metcalfová z Velké Británie totiž porušila interní směrnici během koronavirové pandemie a přijímala od starších zákazníků hotovost. Útratu později zaplatila z vlastní karty. To se však vedení nelíbilo.

Foto: Profimedia.cz

Žena dostala výpověď po 44 letech ve firmě. Ilustrační foto

Článek

Metcalfová v řetězci Birds Bakery pracovala dlouhých 44 let. Její působení v pekárně se stoletou tradicí ukončila až koronavirová pandemie. Během ní totiž manažerka prodejny přijímala od zákazníků hotovost, ačkoliv to směrnice z hygienických důvodů přísně zakazuje.

Metcalfová to přitom vůbec nemyslela zle. Přijímala hotovost zejména od seniorů, kteří nevlastnili platební kartu a nemohli za nákup zaplatit. Navzdory internímu nařízení od zákazníků přijímala platby hotově a jejich útratu pak platila vlastní kartou.

Neměla jsem to dělat, ale nechtěla jsem lidi zklamat. Vždyť k nám chodili každý den.
Megan Metcalfová

Od zákazníků tak přijala zhruba 180 liber (5200 korun), které poctivě zaplatila vlastní platební kartou. „Nemohla jsem nechat někoho odejít z obchodu bez nákupu jenom kvůli tomu, že neměl platební kartu. Uvědomovala jsem si, že je to proti předpisům, ale lidé už stáli u pokladny s plným košíkem. Snažila jsem se jenom udělat správnou věc,” stojí si za svým Metcalfová.

Vedení: Ohrozila životy ostatních

Takového názoru ale nebylo vedení společnosti, které kvůli tomu zaměstnankyni ukončilo po 44 letech pracovní poměr. „Řekli mi, že jsem ohrozila životy ostatních pracovníků. Peníze se ale nedostaly do oběhu. Dala jsem si je rovnou do peněženky a nákup zaplatila svojí kartou. Zákazníkům jsem vždycky dala účtenku. Neměla jsem to dělat, ale nechtěla jsem lidi zklamat. Vždyť k nám chodili každý den,” poznamenala Metcalfová.

Brit dostal v práci infarkt, místo převozu do nemocnice mu řekli, ať dokončí směnu

Koktejl

Na její podporu vznikla petice, kterou během dvou dní podepsalo přes 10 tisíc lidí. „Megan je známá svojí ochotou a vždycky byla milá. Ani na chvíli neohrozila svoje spolupracovníky. Jako manažer prostě občas musíte dělat citlivá rozhodnutí. V mých očích je skvělá manažerka,” uvedl Dave Howard, jeden ze signatářů petice. Další lidé dokonce nabádají k bojkotu celého řetězce.

Ten ale za svým rozhodnutím pevně stojí. „Během pandemie se snažíme maximálně dbát na bezpečnost našich zákazníků a zaměstnanců. Případ paní Metcalfové je hrubým porušením interních předpisů. Museli jsme přistoupit k ukončení pracovního poměru. Mezi našimi zákazníky jsou i lidé z rizikových skupin a my se snažíme je ochránit. Jedním z prostředků je i dočasný zákaz používání hotovosti. Momentálně je možné platit pouze platební kartou,” cituje britský Daily Mail vyjádření Lesley Birdové z vedení společnosti.

Reklama

Výběr článků

Načítám