Hlavní obsah

V Brně lákají ženy za volant trolejbusů a autobusů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Brněnský dopravní podnik láká ženy za volant trolejbusů a autobusů. Ze 170 řidiček jich totiž 149 jezdí tramvají, uvedla v tiskové zprávě mluvčí firmy Barbora Lukšová. V Brně tak navazují na náborové kampaně, které už v minulých měsících zkoušely ostatní dopravní podniky v republice. Podle ředitele Sdružení dopravních podniků ČR Antonína Macháčka jsou s nimi velice dobré zkušenosti.

Foto: Profimedia.cz

Ani v minulosti trolejbusy moc žen neřídilo.

Článek

„Trolejbusy řídí pouze sedm žen. Autobusy sice dvakrát víc, ale i to je podle nás málo. Ženy zejména po mateřské či rodičovské dovolené obtížně hledají zaměstnání, proto jim nabízíme tuto příležitost," uvedla správní ředitelka Eva Lukavská.

Ženy se bojí techniky

Podle Lukšové je to dáno tím, že se ženy bojí technických věcí. "Trolejbus je nejen velký, ale řidiči také musí umět nahodit dráty. Ani v minulosti trolejbusy moc žen neřídilo," uvedla. I řízení autobusu platívalo vždy za mužskou práci. "Než někdo mohl sednout za volant, musel mít dva roky praxe s nákladním autem," dodala Lukšová.

Náborový příspěvek není malý

Na řízení trolejbusů a autobusů nabízí dopravní podnik i náborový příspěvek až 20.000 korun. Ženy, které mají o práci zájem, mohou přijít příští týden v úterý v 16:00 do vozovny v Pisárkách, jen se musí předem nahlásit. Průměrně si řidiči těchto vozidel vydělají v Brně zhruba 28.700 korun, řidiči tramvají o 3500 korun méně.

Žen za volantem přibývá

Počet žen za volantem či za kniplem tramvaje se postupně zvyšuje. Nábor dělali v posledních měsících či loni i v Teplicích, Ostravě a Hradci Králové. "Vidět ženu za volantem už není taková výjimka a některé dopravní podniky jich přijaly poměrně dost," řekl Macháček.

Nejsou konfliktní a nemají nehody

Podle něj je pro ženy výhodnější jezdit s vozy MHD, než řídit nákladní auta. "Jsou doma, zaměstnavatel se snáze přizpůsobí jejich potřebám. Dobré zkušenosti jsou s nimi proto, že obecně jsou málo konfliktní, není na ně tolik stížnosti, nemají časté nehody. I proto se na ně soustředí cílené kampaně," uvedl Macháček.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám